Jenni80

Nån fler som äter det?
El har ätit?

Hur länge åt ni 3 dagar i veckan? Och hur länge äter man det vanligtvis?

Har sen måndags dosen fått en fruktansvärd klåda, ska till dr på fredag

@Jenni80 Jag tar Antabus, är inne på 3:e behandlingen, dock på frivilligbasis. Om din arbetsgivare är inblandad gäller kanske andra förutsättningar. Mina två tidigare behandlingar har varit på 6 månader, den här gången skall jag till läkaren efter 3 för att utvärdera resultatet. Om din arbetsgivare har tagit initiativet har hen rehabiliteringsansvar, det ger ett annat läge. Du skall dock ha en behandlingsplan som du själv skall vara med att utforma. Tala med läkaren när du träffar hen om hur din plan ser ut.
Klåda är en av de möjliga biverkningarna av Antabus. Jag har inte drabbats av det,men det kanske har med doseringen att göra? Man "fläskar" gärna på i början av en behandling om jag förstått saken rätt. Du skall naturligtvis ta upp det också.
Antabus är en jäkligt bra hjälp om du vill ha det, men om man "måste " är det förmodligen ganska värdelöst. Risken är att man bara väntar på den dag man kan börja dricka igen.
Jag hoppas du tar vara på chansen och att det går bra för dig!

Lycka till!

Jenni80

@Onkel F
Ja de va jag som föreslog det så, är väl en del av planen.
Sen vet jag som sagt inte hur länge, känner mig redan piggare o snart inne på 9:de dagen.
Ska till en alkohol terapeft på måndag få höra vad han säger också.
Känner inget sug och de är ju bra, har mycket annat jag vill lägga livet på, är bara så arg på mig själv att jag lät detta hända...... Hade skött mig så bra o eftet 2 tunga veckor med grejer som hänt, hittade jag åt de jag sparat o drack upp o till villken nytta?!? 🤦‍♀️ Men får se de som en bra start o hålla mig i skinnet, jag/vi har lagt upp en bra plan.