Kollade på alkoholfria öl på affären men alla är ju med 0.5 procent. Äter antabus o vågar ej chansa. Finns de dom som e helt alkoholfria?

@Jenni80 Hej! Alkoholhalten behöver egentligen endast vara vara märkt på drycker med minst 2,25 procent alkohol enligt svensk lag, så det är lite lurigt. Enligt Systembolaget ska det finns 0,0%-ig öl, då med särskilda etiketter. Jag äter också antabus och dricker en 0,5 % öl utan att få problem, men det vågar jag förstås inte garantera att du kan göra.

@Jenni80 Det finns några få med 0,0% bland annat den ölen med gul etikett och ett fartyg. Minns inte namnet nu. ”Ship of IPA” eller nåt liknande. Jag tar inte antabus, och jag dricker gärna öl med 0,5% och jag tror inte de vågar lova 0,0 % så de sejfar och skriver ”upp till 0,5%” istället. Ölen har ju innehållit alkohol tidigare och har sedan processats för att alkoholen ska försvinna. Så några spår av alkohol kan ju rent teoretiskt finnas.

Kram 🐘

@Jenni80 hej kikade in här o såg din fråga ang öl. Jag chansar inte heller.....ship of ipa.....då får man lov att gilla ipa (örk) eller va väldigt desperat!!!! Heineken har en 0,0% i vanlig Ica affär typ. Väldigt blaskig men man vänjer sig lite grann efter ett tag, den e 0,0!!!
Hoppas du hittar nåt du gillar! Tipsa gärna tillbaka!! :) Dag 26 är en bra dag!!!:)))