Ja, efter några försök, firade min tremånadersdag, började jag dricka igen, tänkte att jag inte skulle dricka så mkt, så köpte 5 öl, men efter det så gick jag tillbaks till bolaget och köpte vodka som jag drack i centrum på den stan där jag bor. Efter flera timmar efteråt så vaknade jag upp mitt ute på landet och hade inte en aning om vart jag var, bara grusvägar och skog, fick ett telefonsamtal där jag beklagade mig över min situation och kunde tillslut lokalisera mig med hjälp av några regskyltar på en bil. Sen lovade jag mig själv att detta fick bli en engångshändelse, och jag klarade det över helgen men inte tills måndag, tisdag, då jag druckit öl men inte vodka. Ska kanske gå tillbaka och köpa mer öl idag, men inte vodka tror jag. Må gud vare med er!

pånytt

Har nyktrat till lite, eftersom jag är en inbiten ateist så vet jag inte var jag fick det där om gud ifrån, men kanske att jag var inspirerad av de aa möten jag gått på. Var en månad på behandlingshem och två månader på stödboende. Och alltså gått på aa medans. Jag tycker att det funkar (eller har funkat) bra med aa möten, men har ej jobbat i stegen ännu. Går dit trots det här med gud, men man ska inte läsa bokstavligt, det gör inte jag iallafall. Imorgon ska jag verkligen vara nykter igen och försöka hitta tillbaks till mina nyktra rutiner som jag ändå har skaffat mig de här 3 månaderna.

pånytt

Hej hej! Dan innan midsommar och kön är jätte lång. Nästa vecka är jag tillbaks till mina rutiner, då ska jag fortsätta mitt krig mot alkoholen ock tjacket, så det så. Än så länge sitter jag på min bänk, men inte länge till!

Styrka till dig! Fokus på det liv du vill leva, och kämpa en strid i taget. Låter farligt med den där minneslucka, ta hand om dig... Kanske bara njuta av just sommaren imorgon? Det siktar jag på!