Idag är det första dagen på mitt nya liv, bestämde mig imorse att nu får det vara nog, bråkar med alla mina nära så fort jag blir berusad, trött på att vara bakis, trött på att missunna min son grejer för att jag måste ha lite vin, planerar allt utifrån alkohol.
Tänk att det blev så här, det trodde jag inte, dricker inte varje dag men flera dagar i veckan och då mängder av vin och öl, men nu får det vara bra, gråter hela tiden försatt det känns som nåt saknas mig, men vet att det går över med tiden

@citronen hej och välkommen!😊
Låter som du är väldigt trött på alkoholen och vad den gör mot oss.
Jag har också varit ledsen över att alkoholen fick ta så mycket plats. Kände mig lurad.
Det är jätte bra att du är här nu 💖.
Kan varmt rekomendera programmet här på forumet.
Fortsätt skriva och läsa runt i trådar och samla på dig tips och råd från dem som varit nyktra lite längre.
Kram 💖

Igenkänningsfaktorn är stor.Jättetufft att inse hur mycket tid som gått åt pga alkoholen.Planera införskaffa pimplandet och kurera baksmällan och ångesten som kommer som ett brev på posten.Vi får kämpa helt enkelt!

@candle men vi ska klara det, ett gift ska väl ändå inte få ta över våra liv, trodde aldrig att jag skulle gå så långt, idag fick min bror komma och hämta allt som går att dricka här hemma, det kändes som en befrielse

Dag två då, ångesten är stor, hjärtklappning och svettningar.
Vill bara äta och sova, herregud vad jag sover 😂😂 men man har väl inte sovit ordentligt på flera år, jag har haft problem i många år så det är nog en hel del som borde tas igen. Men jag har semester så det är bara att vila

@citronen skrev:"Dag två då, ångesten är stor, hjärtklappning och svettningar."
Tänk bara att det kommer att bli bättre.
Om det blir för jobbigt kanske du kan få hjälp från din läkare, huvudsaken är att du fortsätter att vara nykter.
Kram 💕sländan

Hej! Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag tycker varken jag har tid eller pengar till barnen eller mig själv samtidigt är det uppenbart var allt tid och pengar läggs! Jag kan rekommendera appen ”I am sober” där kan man skriva in hur mycket pengar och tid man brukar lägga på alkoholen. Ganska intressant att se hur mycket man sparat i pengar men framförallt tid i som man har varit onykter! Att skriva här är också guld värt! Jag har försökt sluta några gånger men denna gången ska jag skriva betydligt mycket mer här. Det hjälper oerhört att få ventilera med andra som vet vad man går igenom 🌸 heja dig! Du är stark och det blir bara bättre 👊🏻

@Vinare skrev:"Jag kan rekommendera appen ”I am sober” "
Jag kan bara hålla med om att den appen är super 👍🏻 Man får koll på det mesta, hur man mår, hur länge, varför man är nykter, och även en snabb summering av dagen. Dagens löfte är jättebra och att man får skriva själv i vilket syfte man vill vara nykter.
Man kan som du skrev oxå se hur mycket pengar man sparat. Då är inte storhelger, semestrar medräknat för då blir det betydligt mer pengar.
För mig bara vardagar/ vanliga helger hittills på 7 och 1/2 månad är nu nästan 12 tusen.
💕sländan

@Vinare tack för tipset om appen, pengar är redan sparade, nöjd med min tredje dag som nykter,
Lyssnar på en väldigt bra bok med, skål, ta mig fan heter den, enkel igenkänning i den 😂😂
Du får gärna skriva här med mig om det känns tufft🌸
Nu kämpar vi för ett friskare och mindre bakfyllt liv

Det steget är stort och modigt. Det går att bli fri. Hur länge vet ingen eller om det går lättare än man trodde. Mina sista dagar var så hemska så varje hinder med suget som triggar känns mycket lättare att tackla än en sån resa igen. Kan nog aldrig må så dåligt av något annat tror jag. Det håller mig borta från drickat än så länge. Kämpa