seriequeen

Mitt ex har varit nykter i 9 månader och under de 9 månaderna så har alla hans demoner kommit fram. Han har kämpat så mycket och testat anti depressiva samt att han går på möten och sponsrar andra samt har sponsor själv och hittat en gemenskap i CA. Men nu åkte han utomlands på semester med sina kompisar och då kom han till insikten att han kan inte vara glad eller se varför han ska leva. Han har hållt på med alkohol och droger i 5 år tidigare som har gömt hans demoner. Han dumpade mig för han har bestämt sig för att inte leva längre och vill att jag ska gå vidare. Vill bara höra hur andra som kommer från den andra sidan? Om ni vill berätta resan när ni blev nykter. Vad är det som ni skulle behöva från oss anhöriga?

Jag kan inte påstå att jag är nykter än men är periodare. För mig dyker demonerna fram när jag dricker och hämningar och minne släpper. Men jag är inte våldsam, depressiv eller självmordsbenägen. Bara arg på upplevda kränkningar. Det jag behöver är att om jag säger att jag behöver se framåt och inte vill höra om det som varit så vill jag ha respekt för det. Det är viktigt för mitt hopp om att komma ur drickandet. Tyvärr har jag ett syskon som inte respekterar det och gottar sig i att oroa sig. Det är inte bra.