...och tanken på att inte göra det ger mig ångest och en klump i bröstet! Systembolaget på min ort stängde för en halvtimme sen, men det finns ju en affär som säljer folköl... Jag "måste" typ ha öl varje dag, annars får jag sån ångest och blir så nedstämd! Spelar ingen roll om det är starköl, mellanöl eller folköl.. Öl har blivit min medicin! Det är som att få nappflaskan när man är ledsen, för att ta en liknelse.
Jag känner att jag inte har något liv eller något att leva för, och så har jag känt sedan jag var barn.
Om jag väljer att avstå helt idag så kommer jag såklart må bättre fysiskt och vakna piggare imorgon...men denna psykiska själsliga smärta är ju kvar oavsett om jag är nykter i dagar, veckor, månader... Och det är det som gör att jag fortsätter dricka... känns inte som det spelar någon roll när jag ändå mår som jag gör!
Har fått en ny psykolog som verkar jättebra.. träffade henne tidigare idag. Så ja, jag går och pratar med någon! (Det är ju det första folk frågar när man säger att man mår psykiskt dåligt). Men, det verkar ju finnas en ÖVERTRO på vilka mirakel de kan åstadkomma på en pisskvart! Man mår inte plötsligt BÄTTRE bara för att man "går och pratar med någon", men folk verkar tro det!