So far so good som man säger.
Sista dagen på semestern.

Känns rätt ok nu men vet att mina demoner kommer dyka upp framåt onsdag. En snabb tanke om att ta en öl. En tanke som sen maler vidare i bakhuvudet tills jag framåt fredag övertygat mig själv om vilken skit bra idé det är.
Men ska klara det.

Kör easy quit drinking appen. Missvisande namn kanske men hyfsad för mina behov.

Är lite nervös för att börja jobba. Tog innan semester ett kliv upp i organisationen. Och därav också ett kliv upp i ansvar. Alltid varit topp presterande så jag vet att jag klarar av det. Men nu när jag också den sista veckan slutat med venaflaxin (lyckopiller) är jag rädd för den stress jag vet att jag går in i när jag arbetar. Och I kombination med det både är konflikträdd samt en enfaldig ja sägare hoppas jag inte det blir för mycket för mig.
Har som tur är cheferna i ryggen när det gäller arbetsfördelning som varit katastrof nu innan semestern. Vi ska ha möte med alla berörda om att min tid ska delas på mina 100%. Och inte 130-170%.

Ska våga säga nej. Tänka på mig själv.

Allt för mig idag. Hoppas DU med har det iaf hyffsat om inte bättre.

@Stollen skrev:"En tanke som sen maler vidare i bakhuvudet tills jag framåt fredag övertygat mig själv om vilken skit bra idé det är."

Yes! Stor igenkänning på den.
Till slut bara kapitulerar man och öppnar ölen.. Man vet att man gör fel, men...... 100 olika bortförklaringar/lögner för sig själv som man ivrigt väljer att tro på.

Jag har precis tagit min första nyktra helg. Idag är det dag 10!
Tror man verkligen måste bestämma sig på riktigt och känna att "nu får det fan vara nog".

Man vet ju hur man mår varje söndag. Håglös, trött och oengagerad. Dåligt samvete. Mår piss och vet att det kommer dröja ända fram mot tisdag eller onsdag innan man börjar känna sig ok igen. Sen börjar det om att planeras inför helgen. Det tar liksom aldrig slut men ändå fortsätter man.

@trött_och_less_72 Då är det dag 12 idag då? Isf ett stort grattis. Bra jobbat! 👍👏

Ja, tar aldrig slut som du säger. För min del räcker det oftast med ett snedsteg. Sen är jag inne i det igen. Som på ren rutin. Utan eftertanke.

Blev lite rädd igår då det blev en väldigt stressig dag. Men tror jag övervann detta. Då allt jag egentligen behöver göra är att säga nej till saker jag ej hinner med. För vet också att ingen hade hunnit med.

Sen vet jag faktiskt inte om mitt alko alterego förstärkte detta just pga att övertyga om att dricka.. känns ju ibland som om man vore schizofren.

Men vi får kämpa på 🙂 5 dagar för mig idag

@Stollen
Härligt!! Idag är det Onsdag och jag vet hur tankarna brukar vara imorgon när det närmar sig fredag.
Jag har gett mig fan på att inte dricka. Jag vill upptäcka den där känslan alla skriver om att livet känns lättare och att man får mer glädje i vardagen. Mitt liv har sett ut på samma sätt mer eller mindre sen jag var 17-18 år..
Över 30 jävla år! Kan ärligt säga att det nog var minst 15 år sedan jag kunde dricka kontrollerat eller vad man kan kalla det. De sista 10 åren har det gett mig ångest mer eller mindre varje gång.

Som du säger vi får kämpa på! Skriv här och uppdatera så fixar vi den här helgen tillsammans!! :)

@trött_och_less_72
Är med ute efter just den känslan. Och att känna sig fri.

Vi har liknande historia. För mig började helvete runt 15-16 med droger. Har sen dess testat allt. Och alkoholen har funnits i bakgrunden genom alla missbruk. Är idag 36. Och nu får det vara nog.

Demoner är en bra mental bild tycker jag. Att känna press på att prestera är en stressor, helt klart. Att hitta sätt att grunda sig här och nu kan hjälpa, men oavsett metod handlar det alltid till sist om ens viljestyrka. Jag föreställer mig processen under drickandet och det får mig att vända stegen ifrån planerat bolagsbesök. Jag är med på att inte dricka nu till helgen!

@Stollen skrev:"Vad säger ni om att vi lovar varandra att inte gå till bolaget eller att dricka denna helg?"

Japp, jag är med!

Jag har garderat mig med saker.
Fredag - ska iväg och träna på gruppträning. Skitjobbigt och jag kämpar som ett as för att försöka komma igång till att köra 3-4 gånger i veckan. På kvällen ska jag iväg och äta pizza med min son från ett tidigare förhållande. En pizzeria som ligger 7 km härifrån = bil = ingen öl.

Lördag. En gammal bekant kommer som inte dricker alkohol. Vi ska käka middag och bara hänga lite. Skulle aldrig falla mig in att öppna en öl och dricka när jag inte får skåla med någon. Skulle jag göra det skulle det sluta med att jag drack 6-7 öl och blev full och det vill jag inte.

Det senaste året eller så har jag sett fram mot att vara ensam hellre än att umgås med folk de helger jag inte har barnen. Jag har ljugit för mig själv att det är en bra sak. Att vara ensam utan att känna sig ensam. Fattar ju såklart att det är a-jävulen i hjärnan som vill ha mig för sig själv så att jag kan öppna öl på öl på öl utan att skämmas för nån annan människa.

Har ni några planer i helgen?

Klistar in det här på min egen tråd för att gå tillbaka och läsa om 87 dagar! :)

Jag lovar jag med 🙂

Men om nån av oss inte klarar det eller känner sig svag kan vi ju försöka hålla koll här och ge stöd 👍

Imorgon på fredag ska jag och min dotter på bio efter jobbet 🙂
Lördag planerar vi antingen badhus eller en roadtrip hela familjen.
Söndag blir det kanske att hjälpa till att snickra på en altan.
Ska bli himla skönt med helg nu efter första jobbveckan!

ok, då kör vi!
Jag är skakis och sugen men vet att det förhoppningsvis går över/lägger sig senare.
Just eftermiddagar på fredagar är fruktansvärda. Nu tar vi timme för timme!!

Lycka till alla. Jag kommer inte att dricka en droppe. Ni har mitt löfte på det!

Fredagen har gått bra. Lite hög på socker efter bio besöket med min dotter men det är allt. Tankarna har funnits där till och från. Fredag är annars en given öl pimplar kväll så är väl därför.
Känns skönt att det är kväll och att avsluta denna dagen nykter. 7 dagar och 21 timmar nykter nu. Längre än på väldigt länge. Regnar och åskan mullrar. Ska mumsa i mig lite revben och sen gå och lägga mig.
Sov gott

Fredagen har gått bra. Lite hög på socker efter bio besöket med min dotter men det är allt. Tankarna har funnits där till och från. Fredag är annars en given öl pimplar kväll så är väl därför.
Känns skönt att det är kväll och att avsluta denna dagen nykter. 7 dagar och 21 timmar nykter nu. Längre än på väldigt länge. Regnar och åskan mullrar. Ska mumsa i mig lite revben och sen gå och lägga mig.
Sov gott

@Stollen Hej. Jag har ej druckit på en vecka nu. Var bjuden på kräftskiva igår och jag visste först ej om jag skulle gå på denna men sen bestämde jag mig för att gå. Jag köpte 3 alkoholfria öl ovh tackade Nej till de som bjöd på nubbe. 💪🏻🥰 Känner mig lite nöjd ändå. Vi kämpar på tillsammans 🤗

Trött och less 72: Ja, speciellt fredagar kan vara ett helvete. Känner nog dom flesta igen. Är ju då man ska belöna sig efter en "tuff" vecka.
Men hjälper att planera in saker och verkligen hålla sig till planerna kände jag. Men varit lite lättirriterad över småsaker.

Idag är bolaget stängt. Känner alltid lite av en lättnad över det.

Bra jobbat! Vi får inte glömma bort att klappa oss ordentligt på axeln över detta