Vet inte om det här är min botten, tror inte det tyvärr. Men jag har egentligen ingenstans att bo, får bo hos mina barn (äger iofs lgh) Börjar på ett nytt bra jobb om några dagar. Jag dricker på ett extremt destruktivt sätt och det har varit så mycket bråk mellan mig och min ex-sambo, han säger att jag gjort saker som jag inte minns men det är bara jag som får blåmärken och skador. Han är väldigt stor och stark men det är ju ingen anledning att jag skulle bete mig som en gris. Vill bara dö...Hatar den jag blivit. Har mörkat mitt beroende för mina närmaste i många år men orkar inte längre. Tänker gå på ett aa-möte imorgon och berätta allt för en närstående innan. Men jag vet inte hur fan jag ska klara det... Bara gråter hela tiden och ser verkligen inte varför jag ska finnas, jag är bara problem

@villsågärnaleva Välkommen hit! Du kan få ett helt annat liv i framtiden. Ett liv där din självkänsla och självtillit har fått möjlighet att reparera sig. Ett liv där du kan se både dig själv i spegeln och dina barn i ögonen och rakryggat säga att du till slut tog ansvar för ditt eget liv. Att du gjorde det som var bäst för dig själv, bråde kroppsligen och själsligen.

Det är tufft som fan i början att bli nykter, man får kämpa stenhårt varje dag. Men redan inom några månader blir livet mer trivsamt på alla sätt. Jag är mer grundglad, grundnöjd och självsnäll som nykter. Och har en mer chill inställning till det mesta. Plus att jag verkligen njuter av alla småsaker omkring mig - natur, mat, umgänge osv. Alkoholen tar ifrån oss förmågan att känna glädje i vardagen. Hela livet blir en transportsträcka till nästa fylla.

Klokt att gå till AA imorgon. Gå dit och hör andra berätta om hur de förändrade sina liv. Kan jag - så kan du också. Alla kan, bara man verkligen bestämmer sig inifrån och ut. Verkligen bestämmer sig - spikar igen bakdörren.

Kram 🐘