Oj, inte trodde jag att jag skulle skriva här.. nervös och känner mig illa till mods.
Kommer från en familj med missbrukarproblem på olika plan... . Men jag hade aldrig dessa problem tills jag blev dödligt sjuk och fick smärtlindring för ca 12 år sedan... på den jävla vägen är det.
Men jag har slutat med allt var tabletter heter för många , många år sedan. Men alkoholen smög sig in i mitt liv efter det. Det bara blev en nartulig del i mitt liv.. Lite vin här och där....
Men nu har jag slutat och hållt upp i 5 v.
Jag är en helt fungerande person som jobbar, har familj mm, men kan inte hantera alkohol. Det blir alltid för mycket och jag blir för mycket då på köpet.
Tog prover idag och ska till VC och prata om detta .. känns skit jobbigt att erkänna att man har problem.
Vet inte vad de kan göra men vill ha en plan, hjälp när det blir svårt.
Men än så är det ingen fara utan mår bra och är pepp.
Bara hemskt trött hela tiden.
Ja, detta var allt från mig just nu....

5 veckor är ju jättebra! Du har kommit en bra bit på vägen redan.
Kämpa på.

Tröttheten är vad jag förstått lite olika på olika personer. Jag har hållit upp i 3 veckor och börjar känna mig liiiiiite piggare nu. De första två veckorna var jag helt slut.

@trött_och_less_72
Tack, 5 v är bra. Och jag har varit på fester, middagar mm och stått emot.
Är inte sugen men jag saknar det sociala i drickandet. Även om jag är social.. om ni förstår?? Typ, är jag lika rolig? m,m
Man får förklara sig hela tiden bara.. meh, varför tar du inte ett glas? :)
Sen så kan jag inte stanna kvar länge när vi är social för vid en viss gräns så blir det jobbigt och det är när alla börjar bli onyktra. Så då åker jag hem. Vill inte plåga mig allt för mkt.
Skönt att du börjar bli piggare ! Jag hoppas det vänder för mig oxå.. tror det är lite järnbrist jag har.. Men bara att hålla ut! Ett steg i taget, en dag i taget.. sakta , sakta <3

Välkommen hit och jäklar vad starkt med fem veckor i bakfickan.
Eftersom jag varit nykter ett tag så glömmer jag då och då hur det var precis i början. Men en sak tycker jag är superviktig och det är att ha tålamod med sig själv, vara snäll. Det är okej att gå hem, skippa vissa sociala grejer. Okej att vara trött, ibland deppig. Att ställa om från ett liv med för mycket alkohol till ett liv utan. Ja, lite påminner det om att vända en atlantångare. Det kräver massa styrfart och fokus. Låter också superbra att du tar prover, och hjälp om du behöver.
Och skriv och läs mycket här, du är verkligen inte ensam!

Bra jobbat, själv är jag inne på tredje veckan. Skönt att klara sig utan drickat. Tycker att dagarna går mycket fortare nu. Kanske för att jag förut redan på förmiddagen började tänka på vad jag skulle handla för vin eller öl på vägen hem från jobbet. Fortfarande lite trött men det är väl helt normalt om man läser vad andra skriver. Nu kämpar vi på tillsammans och övervinner alkoholen för något bättre.