Vecka 1

Första veckan snart gjord.
Vardagar funkar de när man jobbar .
Men fredagen o lördagen har varit tuff.
Suget blir enormt men de är bara o kämpa på
När kan man tro att suget lägger sig .
Är det kanske som med nikotin ??

Mvh mikael

Profile picture for user Andrahalvlek

@mikael69 Välkommen hit! Första helgen är tuff, men till stor del handlar det om att skapa nya nyktra vanor. Passa på att göra sådant man inte kunde göra som onykter. Köra bil när som helst, göra utflykter, träna tidigt osv.

Suget lägger sig rätt snabbt om man väljer att fokusera på alla fördelar med nykterheten. Låt suget komma och gå. Känslor är bara känslor och tankar är bara tankar. De lyfter aldrig glaset till munnen. Man behöver inte agera på tankar och känslor. Distrahera dig med något annat när suget kommer. I början gick jag ut och sprang lyktstolpsintervaller när suget attackerade mig. Det hjälpte!

Kram 🐘

Profile picture for user Annja

@mikael69 första helgen även för mig. Gårdagskvällen var slitsam, jag var väldigt rastlös och suget kändes. Idag går det bättre. Har sett till att vara sysselsatt hela dagen fram till nu. Lycka till !

Profile picture for user mikael69

Tack för svaren
Känns bra Ska ni veta
Denna söndag långpromenad med hunden med ljudbok
Förra söndagen hund och en 37 sprit runt 6 på morgonen
Ska fortsätta med mitt mål på 8 månader med antabus och campral
Det är inte helt lätt att gå från ca 10 vita dagar /år till helt nykter
Ska fortsätta läsa det mesta här o kämpa

Mvh mikael

Profile picture for user Se klart

Hej,
Välkommen till ett fint forum. Och grattis till ett bra beslut. Läs och skriv mycket här, och ta en dag- ibland en timme- i taget. Kram från en veteran vid det här laget, återfinns numera under ”Det vidare livet” 🙌🏻

Profile picture for user trött_och_less_72

Ja det är hemskt när suget kommer som ett hårt slag i solar plexus.
Det finns inte så mycket annat att göra än att härda ut, försöka fokusera på annat och vänta på att det ebbar ut.
För ebbar ut, det gör det.

Var nära själv i helgen att ge upp men sansade mig när jag tänkte på att vill göra mina barn stolta. Att de har någon som finns där för dom. Enligt experterna så är den första månaden värst. Sen så börjar kroppen komma igång och man blir lite piggare. Framgång föder framgång heter det ju.

Nu kämpar vi på!!

Profile picture for user majsan_nu

@mikael69
Bra jobbat, vecka 2! Själv är jag på min femte vita dag, så snart kan jag skriva 1 vecka... Men det är en kamp, bra att vi kan peppa varandra! Så heja sig och alla oss andra 😏

Hej mina vänner
Bara helgen kvar sedan säger jag mot vecka 4
Periodvis varit tufft men gått bra
Känns som att man närmar sig bakslaget .
Men ett litet bakslag kanske är fårlätet. Vet att det är suget som pratar sådan skit men höres inför sta helg

Mvh mikael

Hurra
Kört på med antabusen och nykter ännu
Då går jag mot en ny vecka utan sprit
Bra stöttning av frun men väldiga humör svängningar
Någon anna som märker av humöret
Jag kan bli väldigt deppig och irriterad
När jag blir som lägst vill jag börja supa igen
Men det måste släppa snart eller ???

Mvh mikael

Profile picture for user Andrahalvlek

@mikael69 Heja dig! Att du känner dig deppig och irriterad är en form av abstinensbesvär. Det är alkoholdjävulen som bor i din skalle som till varje pris vill få dig att dricka. Ryt ”NEJ” åt hen. Tack varje antabus KAN du ju inte dricka - och det är en oerhörd hjälp den första tiden för att stå emot alkoholdjävulens lockrop. Du kommer att må lite bättre för varje dag som går. Skitdagar kommer då och då, men det blir allt glesare mellan dem. Håll i, håll ut!

Kram 🐘

@mikael69 Hej o fortsatt lycka till! Jag har ingen erfarenhet av antabus men bra att det verkar funka för dig... o att du inte verkar må dåligt av dom! Jag är snart inne på min tredje vita vecka - det går upp och ner som för som så många andra här i vårt forum. Bra att vi kan peppa varandra! Önskar dig en fin dag!

@mikael69 Så dumt att det inte går att redigera... Inte för att det är så viktigt men jag går snart in på min fjärde vita vecka! Då känns det ju ännu bättre 😊 Önskar dig o alla andra här i vårt forum en fin kväll!

Härligt majsan
Utan antabusen så skulle jag ha börjat supa
Nu går det ju inte
Hur känns det för dig med humöret ??
Ingen depression eller något annat
4 veckor e stort
Då får man fira med bullar och mjölk 😁

@mikael69 Ja, fyra veckor är stort för mig! Det är visserligen inte förrän på tisdag jag kan fira med mjölk o bullar men det ska bli gott 😊 Om du läser i min tråd, där har jag skrivit om deppighet o att just nu är livet ganska tufft för mig... Jag kämpar på i alla fall! Tycker du gör det bra oxå - fortsätt så. 👍

@mikael69 Ja, tre månader! Det är nåt att se fram emot 😏 Jag tar lite i taget, EN månad är ju superbra! Sen är det väl bara att gå vidare... Styrkekramar till oss o alla andra som känner att dom kanske behöver en i dag 👍

Ny helg närmar sig och ännu utan sprit.
Blir o höst greja ute och fira i kväll med cola o ostbågar
Denna vecka har har jag känt det bra
Faktiskt inte tänkt så mycke på och dricka
Man får hoppas att det rösta är borta

Kämpa på alla ni där ute

Mvh mikael

@mikael69 Heja dig, så bra att du hänger i o kämpar på! Idag är det nog jag som behöver en extra styrkekram, tungt just nu av flera anledningar... Men det är bara att kämpa på o ha tålamod så blir det väl bättre vartefter! Önskar dig en fin helg med cola och plock. 🤗

Förstår majsan
Har själv haft privata problem denna vecka
Lite hjärte sorg
Då vill man ta till flaskan
Hoppas du kämpar på nu som jag också gör
De kommer bli bättre för oss
Kämpa nu

Mvh mikael

@mikael69 Ja det blir bättre, gäller att hålla i o hålla ut! Så här dags på kvällen brukar jag tycka att det är ganska lugnt, en kopp te o en knäckemacka... Skönt med lite paus i kämpandet! Önskar dig en lugn kväll! 🤗

Fredagen gjord .hemsk kväll
Lördagen kvar o brottas med
Tankarna börjar gå åt "kanske räcker nu " kommer nog inte mycke längre denna gång kanske
Men mätkt att det vänder åt de ljusa hållet lika fort 😁
Ska åka ner till länkarna idag
Kan vara gott o få prata av sig
Vi höres nästa helg alla
O majsan ...
Va stark
Tänker på dig

Mvh mikael

Hur mycke kan man lura sig själv tro.
Har inte ätit antabusen åå en vecka nu .
Vet att den ligger kvar i kroppen ca 2 veckor
Intalar mig själv nu att jag inte behöver äta mera antabus
Klarar o vara nykter utan tabletterna
Hur dum får man vara ?

@mikael69 Hej! Hur går det för dig? Har ingen erfarenhet av antabus, vet inte hur mycket/länge man behöver äta dom... Hoppas det går bra för dig, själv har jag min hälsa som antabus! Det går framåt, en dag i taget, ibland kämpigt o ibland lite lättare. Styrkekram till dig, mig själv o alla andra som vill ha en!
🤗

Profile picture for user Ase

@mikael69 Har du antabus hemma? Ta den nu med en gång i så fall.
Gör det nu med en gång!
Du kommer tacka dig själv när du gjort det.

Gör det bara💖.
Kram

Då va det helg igen 😀
Fortfarande helt vit och blir det denna helg också
Underbart
Och tack alla ni som skriver sådana stöttande ord
Så kämpa på nu alla där ute och strunta i alkoholen
Kram på er

Mvh mikael

@mikael69 Ja, helgen närmar sig, då tittar du in... Jag är nog lite efter dig men det blir en alkoholfri helg för mig också! Hoppas många tittar in, det börjar bli en vana att heja på varandra här på din sida!!! Önskar alla en fin helg som blir som ni vill o önskar 🤗

Haha majsan
Kul om vi håller i
Men väldigt nära ett återfall i helgen för mig.
Åkte och köpte två stycken kvartingar
Men kom hem
Åt några campral o tog ett stort glas must läste igenom metervis av inlägg här och klarade denna attack
Nu går vi alla tillsammans mot en ny vit vecka

Mvh mikael