Är 24 år, men varit förslavad utav alkohol till och från i minst 4 år. Och sista året har jag druckit någonting i stort sett dagligen… tappat all självkänsla… men i måndags gick det FÖR långt :( Min jäkla alkoholhjärna har tagit både min pojkvän och mitt körkort under en vecka… fattar inte hur jag kunnat låta det gå såhär långt… känner mig som en fullständig idiot … jag som ändå alltid varit mån om saker.. har ett bra jobb, en jättefin hund, lägenhet, stöttande familj och världens bästa vän vars dotter jag fått äran att bli gudmor åt. Är dessutom kontaktperson då jag brinner för att hjälpa andra. Men sista året har allt bara blivit kaos… och det är ALKOHOLJÄKELN som fått styra. Vändpunkten kom i måndags… på värsta möjliga sätt men kommer förhoppningsvis se positivt på det om nått år då det var dagen jag bestämde mig för att ta över tyglarna igen och inte låta alkoholen ta något mer ifrån mitt liv. Dag 5 idag. Gäller att hålla sig sysselsatt i stort sätt hela tiden för att inte riskera idiotiska implushandlingar!

@Friiiida Härligt! Fortsätt på det spåret bara. Var uppmärksam på vad som triggar dig och undvik sånt och försök att hitta på nya aktiviteter som distraherar dig och hjälper dig att träna om dina neural pathways(vad heter det på svenska?) och bryta dina mönster. Du fixar detta!

Snyggt jobbat!

Ett tips att hålla sig sysselsatt är börja med urmakeri. Man kan köpa en urmakarsats billigt på t ex Amazon och nån billig klocka att börja skruva isär. Finns mycket intressanta böcker i ämnet också.
En bra typ av klocka att börja skruva isär är en mekanisk klocka. Alltså en icke självuppdragande.
Så målet kan vara att ta ner den i beståndsdelar och sedan få ihop en fungerande klocka. Det är fruktansvärt frustrerande och man blir så arg på alla jävla delar så man har inte tid att supa.

Är du klockintresserad, Friiiida?

@bordstabletten Att hitta en ny hobby är ett tips man brukar få, men att plocka isär och ihop armbandsur har jag nog aldrig tidigare sett någon göra 😂 Alla sätt är bra - bara man blir engagerad och distraherad.

Kram 🐘

Hejsan @Friiiida!

Jag känner så mycket igen mig i det du skriver…Är också 24 år men det känns som mitt liv kommer ta slut om jag inte fixar mina alkoholproblem snarast. Kanske vi kan ha kontakt på något vis och stötta varandra?

Kram ❤️