Ingen vill vara lidande och alla har rätt för ett lyckligt liv. Ironisk nog är det oftast vi själv som förstör livet för oss, medveten och omedveten. Vi bygger med våra tankar livet som vi lever och vet oftast djupt innerste att allt bara ett skådespel för galleriet. Vi vill alltid har mer, mer pengar, mer säkerhet, mer kärlek, mer sinnesglädje, mer alkohol.... och tro att lyckan ligger där runt hörnet.
Jag vet sedan länge att jag är alkoholberoende, försökte flera gånger utan, var med om mycket allvarliga konsekvenser i mitt liv genom alkoholjäveln och försöker ni igen ....

Tack alla ni som skrev i olika forums ämnen över era upplevelse och erfarenheter, det hjälper mig otroligt mycket.
Tack att ni finns, Älskar er ...❤️

Dag 1 .............

@Pandorra
Så bra att du hamnat här, finns som du skrivit mycket att läsa, lära o ta del av här. Alla vill vi vara lyckliga men alkoholen skapar i sig mycket elände, ångest, deppighet o annat vi inte vill ha... Jag är ganska ny här, har just gått in på min andra A-fria vecka. Kämpigt men blir bra till slut, övertygad om det! Sen vilken väg man väljer är ju olika, för mig är det nödvändigt att låta bli helt o hållet. Orkar inte förhandla med mig själv om att dricka "lagom"...
Grattis till ett bra beslut nu o att du kommer hitta vad som är hjälpsamt för just dig!