Hej!

Jag har tidigare haft problem med alkohol i samband med stark ångest som jag lindrat den med. Fredag-måndag drack jag ganska mycket. Fredag och lördag kväll samt hela söndagen fram till måndag natt. Det var både vin och wiskey. Hade extrema skakningar i hela kroppen i måndags och tog därför ett par glas wiskey för att skakningarna skulle avta, vilket de gjorde. Igår hade jag skakningar, svettningar, mardrömmar, sömnsvårigheter och extrem ångest och rädsla för att dö. Har oxascand utskrivet som jag tar mot ångest. Har bestämt mig för att sluta dricka då jag insett att jag är alkoholist. Nu är de mesta skakningarna borta och det har slutat krypa i kroppen. Har dock börjat må lite illa och kan inte äta utan att kräkas. Detta är ett vanligt symptom när jag har ångest dock. Vad kan jag förvänta mig? Kommer det bli värre eller är det påväg att bli bättre? Har inte gjort annat än att ligga i sängen men idag orkade jag ta en dusch och ta på mig rena kläder vilket är ett stort steg. Kommer fortsätta med oxascand 20 mg tre gånger om dagen för att sedan trappa ner den när ångesten lägger sig. Tog en oxascand vid 16, kan jag ta en lergigan för att kunna somna vid 20? Att få krampanfall är min värsta rädsla. Har haft perioder tidigare där jag druckit i flera veckor och då har det aldrig hänt men är nog mer nojig nu eftersom det var intensivt söndag och måndag.

Tacksam för svar så jag kan sova utan rädsla för att dö under natten 🙏🏼

@Orolig själ 1 Hej! Jag tycker du ska rådfråga sjukvården, det är så många medicinska frågor du har! Hoppas du kan få svar där! Men ändå bra att du skriver här, finns mycket här att hämta. Hoppas du kan få må bättre snart!