Idag börjar min nykterhet. Det fungerar inte längre. Mina barn mår dåligt över mitt beteende. De är oroliga.
Jag ska göra det nu. För deras skull och för min egen.

@Musse Bra beslut både för dig själv o dina barn och välkommen hit! Jag är ganska ny här oxå! Är på min dag 12 utan alkohol. Här finns så mycket tips att läsa, så många kloka, härliga, peppande o stödjande människor att ta hjälp av! Det finns även rådgivare du kan ha egen kontakt med mm. Kolla runt här om du inte redan gjort det!

@Musse Bara det att du är här på forumet visar att du börjar få nog! Den här gruppen heter ju dessutom Vara alkoholfri - jag vet ju inte alls mycket om hur du tänker? Men det är ett råd som är bra till att börja med! Jag kan i alla fall inte tänka att jag ska dricka "lagom", det blir alldeles för mycket förhandlingar om vad det skulle innebära... För mig är det så att jag fått hälsoproblem så jag har inget alternativ just nu! Att skriva i sin tråd här blir som en dagbok över sina tankar, funderingar o beslut... Det är bara ett tips. Sen dyker det förhoppningsvis upp lite kommentarer från andra kloka!
Sen kan man ju snurra runt här på allas sidor/grupp så man nästan blir yr i huvudet! Det finns så mycket bra o lärorikt... Önskar dig stort lycka till!