Vaknat upp, idag är det dag 4 utan alkohol. Dag två på fm hade jag huvudvärk men för övrigt lungt men sover gör jag hela tiden. Är ledig den här veckan ut o det har sätt ut som följande: sova, äta, sova, promenad, sova framför tvn, småäta framför tvn, promenad sova. Jag är så trött o så jäkla uttråkad. Har aldrig sovit så mycket i hela mitt liv (kanske jag behöver sova så här den första veckan, o sen vänder det?) Men seriöst, det är så jäkla tråkigt, speciellt på kvällarna då även suget kommer efter ett glas vin. Jag tycker att det är så tråkigt att jag önskade att min ledighet var slut. Dessutom eftersom jag är så trött så orkar jag inte så mycket, eller lusten finns inte. Jag har funderat inför sommaren o min semester, ska jag känna så här så vill jag nog inte ha så mycket semester...Hoppas inte mitt inlägg triggar er, men jag har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv. Förlåt, men var bara tvungen att skriva av mig o hoppas att jag hittar den här energin som alla pratar om. Jag tror att jag kan fixa att inte dricka, men den här känslan av att det är så jäkla tråkigt den vill jag bli av med.
//Mi

@marsmi förstår din trötthet. Tror det handlar om Massa saker. Men ta inte ut något om sommarens semester Nu. För mig har det nu (är på dag4) börjat se över vad är det jag kanske skulle vilja göra. Testa olika saker. Från middag och framåt har nu annars bestått av att skrolla och dricka vin och "känna mig lycklig" men ärligt för mig vet jag inte vad som gör mig lycklig just nu. Eller bara tillfreds.

Kan handla om att hitta nya saker till ett nytt själv.
Ta en dag i taget. Idag hade du tråkigt. Imorgon vet du inte. En dag i taget. En sysselsättning i tagen.

Ladda ner en mindfulnessapp och öva på att va i kroppen och nuet. Då kanske du får idéer framåt.

Hang in there!

@marsmi Ja tänk vad detta nervgift ställer till med, att det ska vara så mycket roligare liv med alkohol. Jag har varit alkoholfri i 1 månad och 20 dagar och visst kan jag känna mig uttråkad men det går längre mellan gångerna. Känslan när jag övervunnit suget och får vakna dan efter utan att vara bakis är underbar. Jag säger som många andra att en dag i taget, säga till sig själv att jag ska då inte dricka idag. Var stolt över dig själv, omfamna alla nyktra dagar.🥰