Jamen, jag misslyckades redan på dag 4 🥺. Men behöver erkänna mitt misslyckandes till någon, så det får bli här. Idag dag 4 får jag ett samtal från mina bästa vänner som jag inte träffat på 1 år då jag flyttat långt ifrån min hemstad. Idag kommer de äntligen på besök, vilket var underbart efter 1 år sedan vi sågs, o min saknad av alla vänner sedan jag flyttade för ett par år sedan för en bra tjänst. Det som händer idag är att jag såklart förutom att handla mat inför mitt besök till helgen. Jo jag åker till bolaget i köper 2 flaskor vin (2 L) o en kvarter Explorer. Det för att begränsa hur mycket jag ska dricka (1 flaska vin idag o 1 flaska vin i morgon i en kvarter delat på fre-lör). Och ja, så mycket dricker jag o kan dricka ännu mer i vanliga fall. Men nu har jag räknat ut vad jag ska dricka fre o lör o inte mer, så det kommet vara lungt då jag delat upp alkoholen (vilket jag normalt inte gjort om jag inte varit med här.) Min tanke är att det är slut på söndag. Alltså får jag börja om på måndag.
Med det sagt även om jag med mina vänner här ute i snön o åker skidor o i morgon lika aktiv så kommer jag såklart dricka det här.
Så nu erkänner jag mitt jävla misslyckades här, vilket för mig är första steget att göra det till någon. Måste säga att jag känner mig totalt misslyckad. Nu är det som det är o erkänner til er o ger ett möjlighet att skälla ut mig. Säg vad ni vill o det är välkommet, ni har all rätt, jag vet att jag misslyckats. Dock så är det första gången jag erkänner det o lämnar ut mig totalt sårbar. Är det någon mer än mig som misslyckades totalt bara efter 4 dagar?? Så ja, jag har totlat misslyckats, hoppas att jag är välkommen att börja om 🥺
//Mi

@gros19 tack för det svaret. Trode att jag skulle bli totalt nedskriven, efter jag totalt har misslyckats. Men ändå en plan, fast det låter helt sjukt. O ja, jag misslyckades o ändå erkänner det iaf. Men så jäkla dåligt o känner mig totalt misslyckad. Så nu sitter jag här med så dåligt samvete o känner mig som en "loser"

Jag har varit där du är säkert 30 gånger sista åren. Många historier vittnar om att det tar en stund från första tanken om nyktert liv tills man lyckas. Första steget enligt 12-stegen som jag själv försöker komma igenom är att erkänna sig maktlös mot alkoholen.
Jag har märkt att jag själv ibland har viljan att sluta som en ursäkt för att kunna ta återfall men jag lurar ju bara mig själv 🙂
Bara försöka igen om du vill leva utan alkohol.
Lycka till på din resa mot nykterheten

Ingen dömer dig @marsmi 💕 Vem skulle ha rätt att göra det. Ingen är fullkomlig. Var och en har sin väg att gå. Det här är inte lätt. Stark beslutsamhet och iallafall en tid av hård kamp är ju vad som krävs. Men det är värt det på alla sätt. Allt i livet blir tusen gånger bättre. Läs på lite om hur kropp och hjärna fungerar vid ett alkoholstopp, det handlar ju mycket om att inte ta det där första glaset. Det har varit till stor hjälp för mig. Och glöm inte att det positiva överväger hur mycket som helst.
Lycka till med att börja om igen 💕💓🤗

@marsmi Vad bra att du för första gången erkänner hur det känns och är öppen med det. Ingen här dömer dig, typ alla har varit med om detta på det ena eller andra sättet. Tror de flesta vet hur det känns. Tycker att du är stark som berättar, att du är sann mot dig själv och det är det absolut viktigaste och som betyder något. Det handlar om ditt liv och ditt mående. Du har på sätt och vis fått ny kunskap och kan i fortsättningen använda dig av denna kunskap och hur du ska göra vid nästa tillfälle som dyker upp. Göra en plan och hitta en strategi för hur du ska göra för att inte falla dit nästa gång. Det är ett tufft arbete men du klara det!

Upp på hästen igen med nya nyktra tag och kram💪💕