Hej och tack! Inte min första runda här så tar bara en dag i taget. Men nu är det väldigt viktigt för mig att ta tag i detta. Finns ingen annan väg (eller jo en men den är bara svart och inget jag vill). Haft en eskalerande situation pga en förlust i familjen som var väldigt traumatisk. Har benat mkt i mig själv i många år. På många sätt kommit långt men alkoholen sätter alla käppar i hjulen.
Idag är dag 2 och jag vill vara helt alkoholfri för måttlighet är inte för mig... men en dag i taget. Kör programmer, kalendern och ska skriva och läsa här.
Ha en fin söndag alla!

@motbättredagar Hej! Jag vill också hälsa dig välkommen hit - hoppas du kommer att tycka det är hjälpsamt att läsa o skriva här på forumet! Du har ju hittat både programmet o kalender, tycker jag har stor nytta av båda. Du kan också ha en egen kontakt med en av rådgivarna där du skriver o får svar som är "privat" o inte syns i det vanliga forumet.
🤗 Lycka till o kram från mig

Å så skönt att dag 2 är över. Det var inte en dans på rosor. Var stingslig och fruktansvärt rastlös. Gjorde en lång att göra lista som jag betade av. Var svårt att distrahera sig och tankarna på A poppade upp titt som tätt.
Tänkt mycket på det där att det är lätt att sluta men svårt att fortsätta inte dricka. När ett par dagar gått och man är pigg och allt är bortglömt. Det där att ha kvar motivationen. Men skjuter upp framtidsproblemet lite. Dag 2 är gjord och imorgon en ny dag.

Morgon dag 3. Sovit konstigt. Svettig och huvudvärk idag. Känner mig ändå positiv. Nu rutiner och vardag.
Har så otroligt mycket obearbetat från ett trauma för snart 2 år sedan. Orolig över vad som kommer bubbla upp nu. Men som sagt ett problem är inte ett problem förrän det är ett problem. Så en stund i sänder. Nu är der viktiga att behålla motivation,inte glömma varför jag är här och låta timmarna rulla på.
Mot måndag

Morgon dag 2 för mig, oxå sovit konstigt. Men skönt att veta att an inte druckit nåt igår. Känns bra just nu men vet att på em kommer tankarna.... Vi får försöka stå emot 😘

Dag 3. Inne i den mest kritiska studen, tiden mellan 16-18. Men känner mig stark. Haft huvudvärk och dimmig. Är i en typ av konflikt på jobbet som skulle vara så enkel att hantera med vin. Men varför... vad tror jag ska lösas av det. Orkar verkligen inte med känslor. Och inte lärt mig atr hantera dem på nåt bra sätt.
Igår när jag kände mig rastlös o sugen kom jag på mig att jag brukar tänka: "Fan va jobbigt fan va jobbigt. Om bara om bara" testade att utmana min hjärna och gick å sa till mig själv " Jag vill bli fri. Jag är fri" Låter nog banalt men kändes mkt bättre och blev en påminnare varför jag vill detta. Vill fasen inte låta nåt skit begränsa mig, mitt liv och min hälsa.
Låter kanske som det går på räls men icke. Känner mig som en trasa. Velig trasa. Men just nu denna sekund är viljan starkare än fulhjärnan.

Hej dag 4. Hur kan nåt så fjuttigt som 4 dagar kännas som en livstid, som man bestiger ett berg man inte vet hur högt det är, som man är i en torktumlare med ett torkprogram man inte vet när det slutar. I alla andra sammanhang är ju 4 dagar ingenting.... å vad jag längtar att bli fri i tanken.
Igår kväll trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Lite frossig, huvudvärk... hmmm undrar om det är Mr A? Sov iaf hyfsat o känner mig ngt mindre dimmig idag.
Nu gäller det att vässa ammunitionen, slipa på krigsplanen och komma ihåg vilken slug fiende man krigar mot. Idag är jag bestämd... eller nej det vågar jag inte säga. Just denna stund är jag bestämd. Har flera riskmoment framför mig idag, bla en biltur som kommer passera förbi den berömda gul/gröna butiken.
Kämpa alla. Idag klarar vi det!

Blir många inlägg i min dagbok. Har en sån dominerande känsla och det är arg. Känner mig verkligen arg. På mig själv, på världen, på alla. Inte en trevlig känsla men försöker låta den finnas där och klucka. This too shall pass

Hej @motbättredagar.
Som att läsa om mig själv. När jag känner sådär brukar mina återfall vara runt hörnet. Prova att göra något för någon annan, vad som helst? Brukar funka för mig att komma ur mitt eget huvud.
Hur gick det idag?
De flesta vittnar om att det blir otroligt bättre med tiden (själv är jag på dag 39 och mår toppen, men har varit på dag 4 och lidit massa gånger)

Styrka till dig! Håll ut.

Dag 5. Ojoj vad nära ögat det var igår dag 4. Veligheten och fula rösten var där o tjatade. Så sjukt att rösten sa bla: bara lite, bara så du känner dig lite bättre. Sen fortsätter du bara. Yea right...
Men tänk jag stod emot. Tänkte på hur tråkigt det skulle vara att skriva dag 1 igen. Tänkte på att jag faktiskt hatar atr ha tankarna upptagna på skit och inte på livet. Att jag verkligen är nyfiken på att se hur mitt mående och hälsa utvecklas. Trots stopp för ärende tog jag mig hem på kvällen utan att gå i fällan.
Idag lite klarare, stressen gått ner ett par hack. Bestämmer mig idag också.

@motbättredagar Bra kämpat!💪💪💪. Alkoholdjävulen lurar runt hörnet hela tiden och vill att du ska dricka. Mitt trick är att skrika åt alkoholdjävulen att dra åt he…när han pockar på. Han är som värst i början för att testa och han kan vinna! Vi vem som bestämmer i ditt liv, det är du!

Kämpa på, det kommer att lätta när du kommer över den första skittiden💪🌷💕

@motbättredagar bra att du beskriver kampen så detaljerat! Då kan du också gå tillbaka och se- det finnsvmitargumrnt för det där listiga begäret. Det går att stå emot. Och det blir allt lättare. Du kommer att klara det. Jag har också slutat oändligt många gånger under många år men nu är det på allvar. O att läsa o skriva här är en stor hjälp!

@motbättredagar
Hej, har läst din tråd och jag vill bara komma med hejarop och vifta med flaggan så att du får lite mer kraft inför den här dagen.
Dag 5, du är på G! De första dagarna är jättejobbiga, men Du klarar det!
Heja heja! ✨