Så då sitter man där efter ha skött sig bra efter den grova rattfyllan för 4 månader sen.
Ska avtjäna 1 månad i fängelse/fotboja.
Känner stor tomhet inför det då jag är familjeman, har ett bra jobb och 2 underbara barn.
Nu inne på 4e dagen av drickande•
Kommer att stoppa ikväll men känner sån stor tomhet på att jag satt mig i denna situation

Hej!
Bra beslut att sluta dricka ikväll. Låter som att du dricker just nu för att kanske kunna hantera oron/rädslan inför ditt straff. Du kanske har fått den ultimata möjligheten egentligen att ta tag i ditt beroende, tänker att du verkar ha nått den kända botten. Startade också precis min första tråd här, jag hejar på dig!!

Jo det är nog så, har inget kemiskt beroende utan mycket sitter i grund till att kunna få hjärnan att varva ner då jag i 25 års tid legat på 60-70 timmars arbetsveckor o hjärnan gått på högvarv hela tiden och alkoholen har gjort att jag kunnat sluta tänka@less12

@charmer
Känner igen mig i det du beskriver, även fast jag inte jobbat i närheten av lika många år eller dem tiderna du beskriver så är mitt arbete otroligt stressigt, ständiga krav på prestation och måste hela tiden ha hjärnan på högvarv. Alkoholen har också givit mig den pausen, att känna lugnet och att få låta hjärnan stängas av en stund. Tänker att vi behöver hitta ett substitut, bergsklättring eller fallskärmshoppning kanske har samma effekt på oss?