Hej på er, har inte varit så aktiv här på ett tag, men jag har inte trillat dit på något sätt, jag har hållit mig spiknykter, har inte ens varit i närheten av att dricka.
Det var skönt att skriva av sig här i början, och läsa andras berättelser, och verkligen inse att man inte är ensam överhuvudtaget, det är många fler som har problem, än man själv tror.
Jag har 20 dagar kvar tills jag har varit nykter ett år. För mig var valet enkelt, och jag kan ärligt säga att jag inte ens varit det minsta sugen på öl, som jag tidigare var så svag för, och en kall öl är faktiskt riktigt god, men idag finns många alkoholfria alternativ, och för mig funkar faktiskt kolsyrat vatten lika bra idag.
Har bara sett och känt fördelar med att inte dricka.
Så ville bara skriva av mig, ha en bra nykter sommar allihop.

Hej @Ingesmart och tack för din uppdatering!

Du fortsätter din alkoholfria resa och 0-dagar med alkohol rullar på, härligt! Inte ens i närheten av att dricka skriver du. Om 20 dagar (idag kanske 17 då om jag räknar rätt) är du inne på ett år nykter. Du beskriver att alkoholfria alternativ som kolsyrat vatten är en sak som hjälpt dig, även att du skrivit och läst här. Du verkar också ha påmint dig själv om vilka fördelar det är för dig med att fortsätta vara alkoholfri. Fint att höra lite om vad som hjälpt dig att det går såhär bra.

Fortsätt gärna uppdatera hur det går! :)

Ett förslag framåt, om du vill, är att skriva i samma tråd istället för att skapa en ny. På så vis kan det vara enklare att följa din resa och kanske för dig själv också, enklare att se när du började skriva och hur dina steg framåt ser ut.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen

@Ingesmart Grattis till snart 1 år som nykter 🥳🥳🥳 Själv uppnår jag 2,5 år som nykter den 9/8. Att bli nykter tillhör de bästa beslut som jag har tagit i mitt liv 🥰

Kram 🐘