Snart varit nykter i 3 månader . Hatar mig själv varenda dag ! Slår på mig själv för att jag skadat mig själv . Blivit multisjuk ensam inga vänner .

Hur ska jag kunna älska mig själv ? E ju nykter och gör rätt för mig . Men hatar ändå mitt öde

Hej @Snobben33 , att du har varit nykter i 3 månader är så stort!! Men du skriver att du har skadat dig själv, hänger det ihop med tidigare missbruk? Välkommen hit, detta är ett bra ställe för att skriva ned och vrida och vända på sina tankar och känslor.

Hej Snobben 33!

Jag tittar in här hos dig, ser att du jobbar på med din förändring samtidigt som du skriver att du slår på dig själv. Skriver att du har ett självhat och att du funderar på hur du ska kunna älska dig själv. Det låter som tunga tankar och känslor att ha. Hur ser ditt stöd ut runt omkring dig? Ibland kan det vara bra att prata med någon, muntligen sätta ord på hur det är och en idé är att börja söka hjälp via en vårdcentral eller kanske psykiatri. Nu kanske du redan gjort det, eller inte alls känner för att söka professionellt stöd, du vet ju bäst själv just nu, bara en tanke jag fick när jag läser hur du mår just nu.

Vill också passa på att nämna detta med att du har varit alkoholfri tre månader, wow vilken grej, så bra jobbat! Detta trots att du mår som du gör, vilken målmedvetenhet. Jag blir nyfiken, vad är det som hjälper dig att det går såhär bra, vad är det du gör?

Ta hand om dig och hoppas du hittar mycket här inne som blir hjälpsamt för dig i din fortsatta förändring av dina alkoholvanor.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen