@peace Jahapp.Klarade 355 dagar.Trodde faran var över.Men nej.Har underskattat min fiende.Nu mår man naturligtvis dåligt. Det var heller ingen skön känsla att dricka.Fick ingen kick alls efter att ha tömt 2 flaskor vitt vin som inte var gott.Dagen efter fruktansvärt bakis.Varför gör man detta mot sig själv!Det enda positiva är att jag inte vill göra om det.Jag underskattade min fiende rejält.Klarade 1 år iallafall, och det skall bli fler.

@Tackohej Tack för ditt inlägg. Man känner sig så ensam och tror att man är den enda som beter sig så här. Jag fattar inte varför jag gjorde det, det gick så bra i så lång tid. Lockelsen blev för stor när min sambo gav sig ut på långresa. 4 timmar efter han åkt stod jag på systemet. Nu skulle jag kunna dricka utan att någon visste.Nästan inte jag själv ens. Alla tankefällor attackerade mig samtidigt.Det känns bra att forumet finns. Här kan man berätta sanningen utan att bli dömd.Läsa andras berättelser, stötta och stöttas.Känna gemenskap i att sluta dricka.

Det är bara att kavla upp
ärmarna @peace :) Du får se det som ett test. Du drack 2 flaskor och du tyckte inte ens att det var gott. Nu vet du det!

Sjukt imponerad av att du varit nykter ett helt år, känns inspirerande✨✨✨

@peace gjorde exakt samma sak sist jag drack dock efter mycket kortare tid. Sambon skulle iväg, jag drack, tänkte oj det här kanske är sista gången jag kan dricka. Det blev världens antiklimax, satt med ölen och försökte dricka den, tyckte det smakade illa, fyllan blev tråkig och jag var allmänt missnöjd .

@peace Gjorde samma sak precis. 2 år utan dricka så fick jag för mig att testa piller istället. Den jävla alkoholhjärnan kan lura skiten ur en. Men nu vet du att det var en grej du gjorde, och att det inte var gott längre!!