Har försökt dricka med måtta sen flera år tillbaks, men har insett nu tillslut att jag måste nog klippa helt.
Kan vara nykter en vecka sen unna mig en 3,5:a på kvällen, men det skapar bara ett sug. Måste smyga upp ur sängen och dricka några flaskor vin t.ex..
Ska testa hålla mig nykter själv och om det inte fungerar så får man leta efter hjälp ..

@ZJD kör hårt! Du är på rätt ställe för att få stöd och tips/råd från folk som har lyckats. Att dricka med måtta om man nu är van vid att alltid dricka för mycket är stört omöjligt.

Uppe i 6 dagar nu! Varit på min ”första”tillställning ikväll där det serverades rikligt med alkohol, höll mig till alkoholfritt och det känns riktigt fint att kunna lägga sig nykter och sova..
Hade en obehaglig dröm här om natten att jag var extremt berusad och drog en massa koks medans jag körde bil, vaknade med en grov ångest innan jag insåg att det inte var på riktigt

@ZJD hade också sånna drömmar i början, vaknade med hjärtklappning och ångest, dock så otroligt skönt när man inser att denna gång är det just en dröm. Så snabbt det släpper när man inser att man inte är bakis denna gång. Drömmarna går över, kämpa på!