När jag tänker tillbaka har det hållit på i ca 10 år. Ingen har märkt något. Och även om de märkt så förekommer detta inte inom min profession. Tror man…det förekommer än mer efter pandemin. Och lär förekomma desto mer nu med tanke på vad som händer i världen, politiken, ekonomin mm mm. Min profession är eftertraktad så jag har inga problem. Förrän det utförs en kontroll….jag vill inte ”bedöva” mig längre och har läst mycket av vad som skrivits här och känner mig stärkt i mitt personliga och professionella beslut. Tack till alla som delat med sig ❤️

Hej Nursealways!

Vill bara hälsa dig välkommen hit och säga att du är långt ifrån ensam att ha ett människovårdande yrke och samtidigt uppleva problem med dina alkoholvanor. Fint att läsa att du tagit ett beslut och att forumet varit hjälpsamt för dig för att känna dig stärkt i det. Skriv gärna mer och berätta om hur du har det och vad du tänker, om du vill.

Varma hälsningar,
Kristoffer
Alkoholhjälpen

@Nursealways Välkommen hit! Här är du bland vänner. Lös runt bland trådarna, och försök att hitta någon som har slutat ungefär samtidigt som du. Då kan man växeldra. När den ena är på toppen behöver den andre draghjälp och vice versa.

Om du klickar på mitt namn hittar du min första tråd ”Behöver alla hjälp jag kan få”. Den är fullproppad med tips på böcker, poddar och Youtube-klipp. Det första halvåret pluggade jag nyktra fakta motsvarande en halvtidstjänst tror jag 🤣

Kram 🐘