Jag är 26 år och alkoholist. Vågar inte säga det högt trots att nära och kära vet om det. Trots att jag dricker för mycket och för att dämpa min ångest. Jag dricker för att hantera känslor och för att jag älskar känslan av att vara full och inte ha några hämningar. Skulle verkligen uppskatta att ha några att skriva med, så vi kan peppa varandra att vara alkoholfria - för just nu funkar inget..

majken_r

@Teddy96 Hej, eller godmorgon! Hinner inte riktigt svara nu men vill bara säga välkommen. För mig, som är äldre än du, blev det ett mycket större steg än jag trodde att gå med här. Läsa lite i olika trådar. Förhoppningsvis hittar du någon att ”hänga” med👌🏼

Hej och välkommen! Så bra att ta tag i drickandet. Det är läskigt i början att sluta dricka, men snart märker man hur mycket bättre man mår. Dessutom inser man att alkohol bara är en dryck, det går utmärkt att byta ut den mot alkoholfritt och fortsätta göra alla de saker man tidigare kopplade ihop med alkohol. Livet tar inte slut, det blir bättre! Ta stöd här, och kanske också en läkarkontakt för att komma igång.

@Teddy96
Hej! Jag är något år yngre än dig, drack nog mest för att dels bota min ångest som jag enbart förvärrade, sen för att jag alltid haft det inbyggt att jag njutit lite för mycket av att bli full så alltid druckit mest av alla mina vänner. Drack för att bota tristess, för att dämpa stress, ja egentligen allt möjligt. Lyckades sluta dricka med stöd av vårdcentralen och forumet här, är snart 1,5 månad nykter!