Det har nu gått fyra veckor utan alkohol. Känner än så länge att det inte är svårt , det känns mest skönt . Jag har ändå utsatt mig för situationer där alkohol tidigare varit en naturlig del av mig för att delta i dessa aktiviteter. Exempelvis rest bort och bott på hotell samt varit på konsert. Vid dessa tillfällen har jag absolut druckit flera glas innnan. Denna gång drack jag noll och det kändes skönt , jag hade skoj , var pigg dagen efter och i ärlighetens namn kände jag mig ganska stolt över mig själv efteråt .
Har flera gånger under den senaste menadeb även umgåtts med folk som druckit måttligt med alkohol, detta utan att själv känna något sug alls vid dessa tillfällen .

@Holger82 Grattis till 4 alkoholfria veckor! Du har startat en tråd här i forum "Vara alkoholfri". Glädjande att höra att det känns mest skönt att vara alkoholfri- det låter som du är på en väg du vill vara på med alkoholen.

Ibland tar det lite tid innan en tråd får fart så om du vill skriv gärna och berätta lite mer om hur det känns och hur det går för dig!

Hälsar Rosette, Alkoholhjälpen

Gratis och bra kämpat!

Två dagar från fyra veckor själv. Var illa ute men nystart och att lämna det gamla kändes som det enda rätta. Lite som att dumpa ett gammal ex man haft en destruktiv relation med en längre tid.

Känns gött att komma in här och skriva och se att en inte är ensam . 😊 heja alla er som kämpar. Nu är det fredag , och i vanliga fall hade jag stannat på bolaget efter jobbet, hade vid det här laget säkert redan hunnit dricka 2-3 glas vin för att som det heter ”varva” ner efter veckan.
Just nu känns det bara skönt att inte göra det . Det har i dagsläget gått lite över en månad och jag ser fram emot när jag kan skriva att det gått ytterligare en månad som alkoholfri .. 😊
Peppar er alla här inne med massa kärlek o stöd. Kom igen . 😊💕

@Holger82 Skönt att det känns bra. I början är det ovant. Man är ju så van vid att koppla av med vin. Man måste uppleva att avkopplingen kommer, men den tar lite längre tid på sig. Men när den väl kommer är den mer genuin, läkande och långvarig.

Trevlighelgkram 🐘