Hej,
Har inte skrivit här på ett tag. Saken är den att jag gjorde ett snedsteg i mellandagarna som sedan fortsatte..
Jag hade en tid känt en förvirring av att fortsätts vara nykter eller kanske kunna dricka litegrann. Jag vet nu att min hjärna lurade mig.
Tankarna kom när jag var sjukskriven en tid efter en operation och gick på starka mediciner, men den utlösande faktorn var dock en konflikt med min syster. Trots att jag gick på ett AA möte dagen innan så gick det ändå inte..
Hade under en tid känt en stor saknad att gå till en bar. Jag bestämde mig för att bara dricka på helger och endast ute på barer och inte något hemma. De första gångerna kändes bra och som en lättnad.. men sedan bara tomt och ensamt. Jag insåg efter några gånger att detta inte kommer att fungera, jag fortsatte med detta i ca 1 månad, tills jag bestämde mig för att helt sluta. Hade jag fortsatt hade jag snart varit tillbaka i det gamla beteendet. Har nu bestämt att vara helt utan alkohol och aldrig prova igen. var nykter i nästan 8 månader.
Har nu varit helt utan A. i 11 dagar och den sköna bra känslan börjar sakta komma tillbaka.

Ta hand om er alla därute.

Hej!
Så starkt av dig att komma tillbaka. Vi är människor, vi kan vara svaga men oxå starka, ibland behöver man hjälp.
Du har nu te x hjälpt mig. Jag var nykter i 20 år och började smått för några år sedan, skulle jag aldrig gjort.
Så nu idag, blir jag nykterist.

Vara rädda om er därute. Lev nu, utan skiten!

@Lonely Man välkommen tillbaka. Har tänkt på dig och hur det går.
Nu är du en erfarenhet rikare och hjälper så många med det du skriver, däribland mig.
Ta hand om dig och var snäll med dig själv. Du är värd det 🙏

@Lonely Man för mig rullar allt på, faller (eller gör medvetna val) en gång ungefär var 6-8 vecka men jag är inte så stressad över det. Det är klart bättre än varje dag och det är det som räknas i min bok 😁. Nån gång i framtiden kan även jag säga att jag varit nykter i 8 månader 🙏

Ha en fin helg 🤗

Bra där, bra reflektioner. Vi är många som har lurats att hamna i samma spår igen efter en tids uppehåll. Jag gick själv tolvstegsprogrammet och höll upp i ett år och mådde prima, men minns inte hur jag riktigt trillade dit igen. Blev kidnappad av alkoholen blixterfort på nytt och drack typ varje dag i 3 år till. Har precis lyckats bryta mig ur igen har jag nu en månad som nykter i bagaget och jag ska verkligen aldrig mer dricka igen. Det där med att ge lillfingret osv...

Hej där igen!
Back on track, and stay there! Bra namn du har där, Back on track, för det är det det handlar om.
Vi vet hur förljugande och inbjudande det där giftet är, Endast de som ser botten känner till sanningen.

@Lonely Man tack för att du kom tillbaka och delar med dig av din erfarenhet. Jag har uppnåtts dag 204 och i helgen var tankarna där om att ta ett glas vin. Bara ett för nu klarar jag det ju. Tog aldrig det där glaset A utan ett par glas alkoholfria istället. Så lätt det hade varit att falla tillbaka.

@Lonely Man Så starkt av dig att resa dig upp igen. Nu är du snäppet starkare och mer erfaren ön innan och känner till var, hur och när det kan gå åt pipan igen. Det kan du dra fördel av! Härligt att du är tillbaka.