Jag har inte druckit på 2,5 år. Men tog ett återfall i somras när jag gick in i väggen. Kör hjullastare och måste ha fullt fokus hela tiden eftersom det är presitionslastning med tung och lång last. Jobbade över mycket för att få fast anställning. Fick tag i en adhd medicin som inhåller amfetamin bland anna. Det var så jag ville må. Vill inte skriva substanser, men två har det varit men ändå inte ökat eller ändrat till nåt annat. Känner att jag kan klara mig utan om jag börjar jobba igen. Har utredning med beroende enheten och kontakt med öppenvården 2ggr i veckan. Så jag har allt stöd jag behöver. Ringde chefen ganska omgående när jag märkte att toleransen ökade snabbt. Så jag ville inte riskrea livet på nån eller mig själv med en 12 tons maskin och vara påverkad. Han tog det bra och jag lovade att kontakta sjukvården. Det ska inte bli som med alkoholen. Men suget sitter där och lika förvånad av hur äcklad jag blir av att se eller känna lukten av alkohol. Men att stoppa i sig saker man aldrig provat innan var inga problem. Den lille jäkeln som sitter på axeln tyckte att piller och sånt märks ju inte som drickandet gör. Det syns inte när man tar det helt enkelt. Vet mycket väl hur det går om jag fortsätter.. så.. är det nån som har tips och liknande historia som jag så är jag tacksam på hur ni hanterade det.