Måste säga att detta forum är väldigt bra och peppande 🤗
Bestämde mig för lite mer än en vecka sedan att sluta helt med alkohol.
Lite jobbigt ångest emellanåt men tycker ändå att det går bra.
Är stolt över mitt beslut.
Har tänkt att börja med antabus när jag får komma till beroende mottagningen.
Även om våren och sommaren är på intågande så känns det bra att avstå alkohol.
Självklart kommer jag att stöta på motgångar. Det tar jag då.
Har bra stöd av nära och kära.
Ville bara skriva av mig lite. Känner hopp och glädje❤️🌞

@Amanda L det gjorde jag idag. Tog en alkoholfri öl som smakade (s..it)
Satt ute i solen. Då var det nära att jag tog en öl med alkohol.
Väldigt väldigt nära att jag tar några öl nu när värmen och solen kommer.
Har stått emot hittills men vet inte hur länge jag ska klara det. Hoppas att jag får komma till en beroende mottagning snart.
Tack för pepp 🤗

@Dempan Tack snälla.. jag kämpar med att inte dricka alkohol. Inte helt lätt men dagarna känns bättre och bättre. Ingen ångest ännu.
Det kommer säkert det med. Jag som har druckit alkohol i hela mitt liv, till och från förstås.

@Återfallaren Hej, det låter underbart. Hoppas att jag oxå kommer dit. Lätt att säga nu när jag inte har druckit någon alkohol på 1 1/2 vecka.
Sakta men säkert. Mår redan bättre.
Det fina och varma vädret kommer att sätta mig hårt på prov.
Det är bara jag som kan bestämma mig. Jag är envis av mig. Har jag bestämt mig så har jag.
Lätt att säga nu. ☺️
En dag i taget. 👍🌼

@Tussan65 En stark önskan är verkligen ett bra botemedel emot sug ett annat vapen emot alkoholen har varit för mig öppenhet emot min omgivning och framför allt mig själv
jag är en alkoholist jag har en beroendesjukdom påminner jag mig själv om varje dag flera gånger om dagen 😊👌
Jätte stark av dig heja på dig 💪💪💪

@Återfallaren jag har varit öppen mot mina vuxna barn. Dom stöttar mig och tycker att det är rätt beslut.
Mina vänner är lite chockade ☺️..
Va, ska inte du ha en stark öl?
På lokala puben har en personal uttryckt sig när jag ville ha en alkoholfri öl (är du sjuk?)
Då jag har varit en person som har druckit mkt, speciellt nu när det fina vädret kommer så är det en smärre chock att JAG ska sluta att dricka alkohol.
Dom vänjer sig och än så länge går det bra.
🌸🌞

@Tussan65
Skönt att ha stöd från familj och vänner.
Jätte bra beslut du tagit att avstå från A.
Att välja ett liv utan alkohol är definitivt en av de bästa beslut jag någonsin tagit.
Xxx

@Crusade härligt.. märkte att sömnen blivit djupare. Det var länge sedan jag sov så många timmar i sträck, och djupt.
Brukar annars gå upp 1-2 ggr på natten ( dricker vtn eller går på toa)
Inget sånt i natt. Så skönt ☺️
Heja oss som slutat med alkohol 🌼