Förstörde julafton för alla genom att vara jättefull och otrevlig. Har druckit varje dag i många år. Har ett bra jobb som jag sköter bra. Men har ingen energi kvar till något. Stökigt i hela huset. Släcker bränder varje dag, lagar mat, tvättar. Är helt slut. Är en tjej på 55 år, bor själv med en son på 18 år. Hans pappa är alkoholist och jag har alltid varit den starka. Men nu har det gått åt helvete. Jag måste ta tag i detta men vet inte just nu hur det ska gå till. Har någon erfarenhet av dessa:
Acces Duo
Alkoholhjälpen.se

Hej,
Kan bara säga att för egen del fick jag så mycket mer energi när jag slutade dricka. När kroppen fick vila på helgen istället för att ta hand om alkohol. Och så skönt att inte riskera att drför mycket och behövs skämmas. Tror du kommer uppleva detsamma. Forumet här är ett bra stöd, men för många är det hjälpsamt att också ha en vårdkontakt, och vid behov ta tex antabus. Vad tror du funkar bäst för dig?

@Lottan123
Å vad jobbigt!
Mitt helvete slutade i ett självmordsförsök 9/12, nu får det vara nog!! Jag tar nu antabus och tänker ta hjälp av AA, jag kan inte missa denna andra chans till ett fint liv...nyktert liv!
Har du kollat in AA ?
Kram & lycka till.