Dödstrött. Det kostar på att gå upp kl 6.15 när jag gått upp kl 8 under mina kvällsveckor. Ställer jag inte larm på helgen vaknar både jag och lillprinsen strax efter 8. Klockan 8 är min ”normal”-tid för uppstigning tydligen.

Hade tid hos min psykolog idag. Vi pratade om vikten av vanor och rutiner, vikten av att göra saker man får energi av, och vikten av att inte överösa utan gasa i lagom fart så man inte kör i diket. Vi pratade också om mina ”kallduschar” i form av tidigare trauman som hälsar på ibland. Mycket bra snack, och på alla områden är jag på god väg.

Direkt när jag är så här trött blir jag sötsugen. Inga sötsaker hemma, färdig matlåda i kylen att ta ut och värma. Inga frestelser i sikte alls. Skippade styrketräningen idag, mest för att jag kände att jag symboliskt behövde välja bort något. Hundpromenaderna kan jag ju inte välja bort.

Imorgon ska jag träffa mina närmaste kollegor, det blir roligt. Torsdag-fredag jobbar jag hemifrån, då får jag sova till 7.15 åtminstone.

En god natts sömn ska nog få mig på rätt köl igen.

Kram 🐘

@Himmelellerhelvette Ja, laga matlådor på helgen för hela veckan är en viktig pusselbit. Och veckohandla efter frukost på lördagar. Mätt och pigg. På kvällarna efter jobbet finns inte mycket ork kvar för att motstå onödiga frestelser. Heja oss!

Kram 🐘

Onsdagsmysmiddag hemma hos yngsta dottern. Tidigare förknippat med daimglass till efterrätt framför tv-n. Inte längre, en cola zero drack jag. Dottern åt glass, det bekom mig inte ett ögonblick.

Kram 🐘

Heja dig! Inspirerad har jag blivit vilket tagit sig uttryck i att jag mumsat i mig en påse snacks-morötter till kvällen istället för glass och choklad. Okej, två bitar choklad har det blivit men inget mer.
Cola zero är en favorit sedan ”flera år”, dvs så länge vi varit nyktra. Alkoholfritt vin och sånt går däremot inte åt längre. I undantagsfall något bubbel om det vankas gäster, men annars är jag mitt plain nyktra jag gör det mesta.
Så bra att du är så uppstyrd med tanke på jobb-karusell som ev väntar. Stark som en fura. Kram 🤗

@Andrahalvlek Det äter jag med på kvällarna, när jag nu varit utan glass i över 4 veckor känns det som att vaniljkvarg smakar glass och då gärna med bär i! Idag är det fyra veckor sedan jag vägde mig! Känns så skönt, jag vet att jag äter så näringsrik mat som möjligt med mycket protein för det mättar så bra samt mycket grönsaker, bär och frukt, jag behöver ingen våg som ska berätta att jag inte gör det bra nog, den har förstört oändligt många dagar i mitt liv! Kläder är min måttstock och jag lär mig att tycka om min kropp, mitt mål är att älska min kropp! Den har fått så mycket skit från mig igenom livet, den har fått bära skulden när jag egentligen varit förtvivlad över något annat. Jag har kunnat lägga all fokus på matintag och kroppen och därigenom sluppit ta i tu med de grundläggande problemen, att vara ätstörd tar enormt mycket tid och energi så det finns inte mycket kvar till annat. Det är precis som med alkoholen! Allt planerande, drickande och allt som hör till tar fokus från de grundläggande problemen, en flykt! Stor kram kära du och heja oss❤️

@Himmelellerhelvette Åh, jag blir alldeles varm inombords. Att du är på god väg ❤️ Att få må bra ❤️ Vägen kan vara krokig, men det går åt rätt håll. Jag har också historiskt ägnat alldeles för många timmar åt att ogilla min kropp, som så många andra kvinnor i min ålder. Förspilld kvinnokraft. Så jävla onödigt. Och elakt. Genom att istället ge kroppen bra mat så får den lugn och ro och möjlighet att läka - och bygga lite muskler.

Kram 🐘

@Himmelellerhelvette Lite på samma tema såg jag en ung kvinna igår. Stor bylsig hoodtröja, trött ögon och rufsigt hår. Hon såg så sorgsen ut, lindade armarna om sin överkropp. Jag vände mig om och såg henne gå vidare bortåt på trottoaren. Hennes ben, i tunna tajts, var inte tjockare än mina underarmar. Det gjorde så ont i mig, jag ville nästan springa ikapp henne och ge henne en kram. Fråga henne om jag kan hjälpa på något sätt. Så många unga kvinnor är så ätstörda idag att jag blir gråtfärdig.

Kram 🐘