Ny vecka och arbete i 3 dagar sen helg igen.
27 dagar nykter nu, har inget som helst sug efter A, det känns skönt.
Däremot så tycker jag allt är tråkigt, har svårt för att glädjas över nåt. Känner mig mest irriterad.
Har svårt att komma mig för att göra nåt.
Denna vecka kommer att bestå av blodtester,, ska bli skönt att visa upp dom., inte en droppe A på 4 veckor.
Har ett besök på företagshälsovården idag som arbetsgivaren bokat upp, har dålig erfarenhet av dom,, dom dömer en innan dom träffat en, vill bara tjäna pengar tror jag.
Dom hade inte tid att hjälpa mig när jag akut behövde det själv, hänvisade mig till vc, och där fick jag tid direkt så den biten är ju avklarad redan.
Jag kommer att säga att jag vet faktiskt inte varför jag är här. Kommer inte att prata om den tid som varit utan bara se framåt vad som ska komma.
Har nya tider uppbokade på min vc, så den biten sköter jag själv.
Det var ju företagshälsan som hänvisade mig dit, så dom får väl skylla sig själv.
Men, kämpa på ni övriga här, ni är bra stöttning när det går tungt.
Underlig bransch vi är i!

@Tikka Det tråkiga kommer att bli bättre. Hjärnan behöver 3-6 månader för att återhämta sig, så den har det rätt trist och kämpigt fortfarande, ge den tid och orka stå ut och komma i balans.
Ha en fin dag du kämpar på bra💪💕

Läs om ni vill....
Har gått och retat upp mig på en sak nu ett tag, vissa, helst på jobbet och då chefen (han är rätt ny här)
i första hand ska komma varje morgon och fråga hur man mår, och gick det bra igårkväll hemma.
Jag HATAR att höra dessa ord varje förbannade dag. Snart säger jag, Skit i det ni,, vafan tycker dom synd om mig eller? Jag hatar att tala om mig själv.
Hur jag mår och känner håller jag för mig själv.
Det ska frågas hur många blodtester jag måste göra för att få tillbaka körkortet,, inte fan vet väl jag det nu,, beslutet om återkallelse inte är taget, tillsvidare heter det fortfarande.
"Hur var helgen, vad gjorde du"
Åt helvete för jag har varit sjuk,, nöjd med svaret eller!!!
Var på företagshälsovården idag för provtagning,, satt där och svarade på massa korkade frågor,, och så säger dom, jo provtagningsköterskan är sjuk idag, kan du komma tillbaka nån annan dag!
Nä, det kan jag inte, sen gick jag.
Var tvungen att lufta min irritation här, Nu känns det bättre.
Ni här är mina bästa lyssnare just nu. Kämpa på vänner!!!

Bästa du! Jag känner så igen den där irritationen. Jag kan ibland få lust att bara skrika rätt ut.
Låter också väldigt nyfiket och snokigt av dina jobbarkompisar fast de kanske bara menar väl. Säg bara att du helst inte vill prata om det. Att du berättar själv om det händer nått av värde! Många gånger när nån nyfiken frågar mig nått jag inte vill prata om brukar jag snabbt kontra o fråga nått tillbaka. De allra flesta älskar att orera om sig själv. Kämpa på kära du! Tänk att vi snart varit nyktra i FEM månader! Och du: glöm inte beach -22!!!! @Tikka

Ja @Kebne1 , jag retar upp mig på småsaker egentligen.
Det komiska i det hela är, att idag när jag kom på jobbet så var det ingen som sa något,,,
Snön vräker ned så alla kanske var griniga för att dom fick skotta innan dom kom ut med bilen😆
Vad bra vi jobbar på @Kebne1 ,, men 5 månader var väl att ta i 😎 vi tar vecka 5 först....
Om 5 månader så är det nästan dags för Beachen🤿

@Tikka Inte konstigt du blir irriterad! Förmodligen vill alla väl men det kan bli lite konstlat med dessa frågor. Folk vet inte riktigt hur de ska bete sig tror jag, att istället för att vänta in någon börjar man fråga av ren artighet. Bättre skulle vara att säga, jag finns här om du vill prata. Tänker på när en person har sorg, då blir de flesta tysta istället och drar sig undan för de vet inte hur de ska bete sig. Verkar som att de på ditt jobb fattade ditt budskap idag, sköt dig själv och skit i andra!
Ha en bra dag🌸💕

Moahahaha! freudiansk felsägning! Men till sommaren är det fem månader. Och hur snabbt har inte den här första månaden gått egentligen?!🤪@Tikka

@Kebne1 skrev:"freudiansk felsägning!"
Och jag begriper ingenting,, freudiansk 🤔
Javisst @Kebne1 ,, var tog den första månaden vägen,, nu öser vi mot en ny i hiskelig fart 👨‍🦽
Fan, det känns som beach -22 närmar sig fort här.... hallå,, nån som vet nåt bra solarium...hallå..

Hej @Kebne1 ! Jo det lunkar på, sitter hemma och jobbar idag då det var halvdag pga röd dag imorgon.
Tänker vara ledig på fredag också så det blir långhelg. Ska tydligen vräka ned snö på lördag.
Känner mig fortfarande matt efter flunsan, tjock i näsan/bihålor, kraxig i halsen, ont i huvudet.
Du kommer klara dig bra under din ensamhet, du verkar ha så mycket att pyssla med.
Ganska skönt att bara få vila också.
Själv så har jag blivit kroniskt trött, går gärna och lägger mig före 21 på kvällarna, tror det beror lite på tristess också.

Vet du, jag lägger mig typ halv nio!!! Absolut tristess! Bara att vänja sig. Sakta sakta blir allt roligare, vi måste bara igenom tråket först! Heja oss🙌🏾🙌🏾🙌🏾@Tikka

@Kebne1 skrev: "Absolut tristess!"
Ja, det känns som att man har inget att vara vaken för liksom, lika bra att sova istället.
Tror våra kroppar behöver vila ikapp alla år vi sovit på rus.
Heja oss @Kebne1 👏👏

Ännu en dag till ända, fortfarande nykter. Tycker dock att det mesta känns tråkigt. Det som är positivt är att jag har inget sug alls efter alkoholen, tänker inte ens på den.
Enda gångerna tanken slår mig för en kort stund, är när den dyker upp reklam på tv eller sociala medier.
Ber om ursäkt för att jag varit dålig på att kommentera i trådarna här på sistone, men det är så många aktiva trådar nu, så jag hinner inte med riktigt. Det blir så rörigt i mitt huvud.
Ni som kommit nu dom senaste 1-2 veckorna är så duktiga att heja på och pusha varandra så jag hänger med och läser bara.
Jag ska försöka läsa ikapp imorgon då jag inte har så mycket för mig.
Så jag säger bara, kämpa på alla!

Håller med dig i tråk-känslan. Men vi måste kanske bara igenom det tråkiga innan vi lär oss att känna glädje utan alkoholen. Jag sitter just nu och funderar på hur jag ska slå ihjäl tiden idag… får nog bli en mega-lång skogsvandring med min fyrbenta polare. Heja oss 🙌🏾@Tikka

@Tikka God morgon! Kan instämma, är i ett slags noll-läge eller varken-eller-läge, rätt tråkigt läge. Ett slags nytt läge på något sätt, ett nykterhetsläge. Inte sugen på alkohol heller för att höja läget. Man får aktivera sig på något sätt. Men vi är i alla fall nyktra, det är skitbra!😎
Ha en fin dag!🌸💕

Ni har kommit en bra bit i er nykterhet💪❤️ Grymt jobbat. Nu rider ni ut den längre postakuta abstinensen sen får ni ett friskt och normalt belöningssystem och kommer kunna känna glädje igen!
Hoppas/önskar att jag kommer dit också även om jag förstår att det är tufft! Skönt att ni inte verkar ha så mycket sug