@Tikka @Kebne1 Apropå att vara tråkmåns, nu har det blivit ännu tråkigare. Coviden tog bort smak och lukt, nu kan jag inte ens känna hur mat och gotter smakar, bara konsistensen. Men äter ändå för det ska ju vara gott😂. Det positiva är att maken som fick covid en vecka före mig börjar återfå smak och lukt. Det första han kände var doften från granen som börjar barra🤣

Hej @Kebne1!
Har en riktigt skit dag,,, har sträckt ryggen så jag knappt får på mig byxorna själv.
Ligger raklång i soffan och kan knappt röra mig.
Alvedon hjälper inte,, tänkte på nåt starkare,, men kom på att det inte är nåt bra alternativ.
Inga problem i övrigt.
Vi kämpar på @Kebne1 ,, men håll med om att det är jädrans träligt ibland att vara nykter. Hoppas det går över snart.

Det är träligt att vara nykter MEN om vi tänker efter så är det träligare med alternativet! Gräv djupt i minnesbarken: baksmällan, skammen, fylle-doften, nära o kära som blir besvikna. Nä, det blir inte bättre att lyfta glaset. Vi kämpar på🙏🏼🙏🏼🙏🏼❤️❤️❤️ KÄMPA!@Tikka

Oj, låter skitjobbigt Tikka, gå till en kiropraktor eller naprapat, tycker jag. Ryggsmärta är inte att leka med.
Och håll ut nu, jag kan nästan lova dig att det blir roligare efterhand nykter. Roligt på riktigt.

God morgon @vår2022 @Sisyfos @kebne1!
Jo, ryggen är bättre, dock inte spurt snabb idag. Om ni har skoter, sälj den, man får bara ont i ryggen.
Sovit bra i alla fall, sovmorgon blev det, hunden väckte mig.
Idag blir det en tur till staden och lunch på mitt café. Gumman skulle göra nå affärer där, så jag sitter med en kopp kaffe istället.
Vi kämpar på @Kebne1 💪

Grattis till tid Tikka🍃🌟🍃Dag för dag blir allt klarare. Dom flesta av oss som är nyktra blir starkare och ” snyggare” med tiden. Kan bero på att kroppen slipper filtrera gift genom organen, och att vi slipper smussla, och skämmas över vår situation..Klart att vi får bättre hållning och självkänsla då..Din hållning får du nog stötta upp med ryggstödet idag. Yogaövningen Kobra har hjälpt mig många gånger. Ha en fin dag🍃✨🍃

Måndag morgon efter en nykter helg,, ja, efter 33 nyktra dagar till och med,, känns,, bra.
Har haft en liten dipp nu i helgen där jag känt mig väldigt låg. Vet inte riktigt hur jag ska säga att känslan varit,,
Har inget sug efter alkohol, sovit hyfsat men drömt väldigt underliga drömmar, personer som inte lever längre har jag sällskapat med i drömmarna,, bl a en barndomsvän som tyvärr inte fick bli mer än 33 år gammal. Han och jag fiskade mycket, och vad tror ni att vi gjorde i drömmen, jo vi var ute och fiskade.
Förmodligen har man drömt mycket underligt när man drack också,, men man vet helt enkelt inte vad man drömt då när man vaknar.
Nåja,, mot en ny nykter vecka, eller hur @Kebne1

Ja. Mot vecka 6! Känner igen känslan av depp. Det är nog bara att hugga sig igenom det. Någon här skrev att fram till 3:e månaden och upp till ett halvår kan det vara lite jobbigt. Så vi får härda ut! Jag tycker att jag litegrann vant mig vid att det inte alltid är så jäkla kul. Bara vara i känslan tills den en vacker dag inte är där mer. Vi kämpar på❤️@Tikka