@Kebne1 Det är bra att man är medveten om att det kan ta lite tid. Då ger man inte upp så lätt när det känns tungt. Så glad för forumet här som ger värdefulla tips och pepp, det hjälper så mycket 💕🌷

@Tikka Du är en riktig kämpe! Att vara låg tillhör nykterhetsprocessen, hjärnan återhämtar sig efter all misshandel av den och försöker hitta balans igen. Precis som @Kebne1 säger tar det 3-6 månader för hjärnan att bli helt återställd. I vår nykterhet får man tillgång till sina känslor på riktigt igen, då man inte dövar dem med alkohol. Kan nog vara det som gör att man blir låg,känslor och tankar måste hanteras på annat sätt nu. Med tiden blir det allt bättre, det gäller att stå ut, acceptera läget typ ”jaha just nu mår jag så här, då får det väl vara så då”. Det hjälper att inte lägga för mycket energi på skitmåendet och att släppa den känslan, tex att göra något annat. Ungefär som när man gör annat för att slippa suget.

Kämpa på! Det blir bättre😀🌷

Grattis till din nyktra tid❤️
Ja du….tålamod är nog något vi alla behöver mycket av under denna resa.
Tycker du kämpar på så himla bra och är en inspiration för mig och säkert många andra

Jaha,, då blev man kommenderad att jobba hemma då,, när ska detta ta slut?
Inte nog med att man ska gå och akta sig för alkoholdjävulen,, man måste hålla utkik efter pandemidjävulen också!
Nåja,, man har det rätt bra nu ändå så jag ska inte klaga. Jag är ju lite av en lone wolf ändå.
Det har varit värre,, mycket värre!

Ja, det verkar dyka upp nya mutationer hela tiden. Så märkligt virus och läskigt! Jag är också ensamvarg. En ensamvarg som gärna sippade mitt vin ensam… Imorgon ny nykter dag, eller hur?! @Tikka

Ja, idag blev det fullt upp, har tappat räkningen på dagar nu. En månad säger jag istället.
Jobbar hemma, fungerar bra, mycket att göra, coviden har tagit sig in på jobbet fick jag veta imorse.
Den första hos oss på 2 år. Vi har således klarat oss bra ändå. En medarbetare testad positiv från test i fredags.
Tur det har varit lång helg så vi inte har arbetat ilag.
För övrigt känns det riktigt bra, men måste ut och röra på mig på kvällarna annars blir man tokig på att bara vara hemma när man jobbar där också.
Så sköt om er därute och kämpa på!

Ja, idag blev det fullt upp, har tappat räkningen på dagar nu. En månad säger jag istället.
Jobbar hemma, fungerar bra, mycket att göra, coviden har tagit sig in på jobbet fick jag veta imorse.
Den första hos oss på 2 år. Vi har således klarat oss bra ändå. En medarbetare testad positiv från test i fredags.
Tur det har varit lång helg så vi inte har arbetat ilag.
För övrigt känns det riktigt bra, men måste ut och röra på mig på kvällarna annars blir man tokig på att bara vara hemma när man jobbar där också.
Så sköt om er därute och kämpa på!

Gomorron @Kebne1 Ja, jisses, tänkt dig, 40 dagar. Trodde vi det dag 2 🤢
Hade jag aldrig trott att det skulle flyta på så bra, dagarna bara går.
Ha en fin dag @Kebne1 😘

Ja, dagarna tickar på! Jag tänker på att jag inte haft tankar på att dricka på länge nu. Jag funderar på hur viktigt det är att dels inte ha alkohol hemma och dels ha stark support hemma. Och att man inte förhandlar med sig själv ”att dricka lagom” någon gång i framtiden. För mig har de tre faktorerna hjälpt! @Tikka tänker att det är lite samma för dig, eller?

Ja, vi kämpar på @Natalia , tycker det går rätt hyfsat faktiskt.
Har min vapendragare @kebne1 vid min sida hela tiden, så jag känner mig trygg.
Ni är alla en inspiration, bara att läsa era inlägg hjälper till i vardagen.
Tillsammans är vi starka!