@Flarran Hej 👋🏼
Jäklar vad han ansätter dig nu? Alkoholsatan alltså. Tror han att du ska vekna bara för du är/var sjuk? Skicka över fanskapet till mig så ska jag läxa upp honom 🥊.

Skämt åsido så tycker jag att du är superstark som håller ut! Livet, i vad det än består av, är ändå bättre utan. Eller tycker du inte det? Jag känner mig jämnare i humöret och lugnare själen.

Hoppas du sover gott nu.
🩵

När man minst anar det så kan en äkta julkänsla av stilla normal trevlighet komma en hel månad för tidigt fast det inte ens är snö utanför ens vardagsfönster. Hade precis druckit en kopp med varmt te med lite socker i och en skvätt med mjölk och ätit några rostade franskbröd med smör på.

Fick då för mig att helt nykter som vanligt vilket nu blivit lite av en normalitet då jag precis varit alkoholfri skribent i 1 år och 1 månad på detta forum, vilket jag nyss såg att det har hunnit bli fast det är lite svårt att tro det egentligen. Men hur som helst. Då jag inte kunde sova eftersom jag väl sov lite för länge på helt fel tid. Vilket väl inte är något man ska göra för att väl på rätt sätt komma in i en bra sömnrutin.

Men hur som helst så slog jag på min TV, och där visades en gammal film som jag även har nånstans på DVD. Men i alla fall. Satte i min TV-stol och åt lite mikro-poppade popcorn och drack en slurk med vanligt kolsyrat vatten och slötittade på en gammal film man sett så himla många gånger tidigare genom åren. Då plötsligt kom en känsla över mig som om jag precis nästan liksom hade åkt tidsmaskin till en tid då det mesta var bra mycket enklare och man inte som så ofta numera bara för det mesta tänker negativt om det mesta vilket jag blivit trött på att göra så ofta.

Hur som helst så kan det kanske finnas några guldkorn liggandes djupt inom mig som kanske gör att det är meningsfullt att försöka att fortsätta att hålla sig nykter och alkoholfri vilket jag i princip var på väg att helt ge upp att hålla på med. Så ska därför försöka att låta bli att åka iväg till bolaget som jag nästan hade spikat som ett måste att göra klockan tio idag.

Tänk så fort en känsla av djupaste tomhet och uppgivenhet kan svänga till att bli till lite ljusare tänkande bara lite si så där. Mycket märkligt hur en hjärna fritt av sig själv kan arbeta fast man är spiknykter och helt vaken. Förresten, @Carisie tack för att du tittade in och skrev kompis.

Ha det gott!

@Flarran Åk inte till systemet är du snäll! Vi är måna som håller på dig och även jag. Skriver inte så mycket- men läser och dina inlägg är så bra och du skriver så fint. Vore väldans trist om du skulle behöva börja om igen med ditt kämpande! Håll ut, det går över (hoppas jag- är inte alls så långt i min nykterhet som du)