Heja mig??

Tiden går så fort och snart är det höst igen. Men allt hänger i luften för ingen vet hur det ska bli med pandemin...??
En dag i sänder och jag fortsätter vara försiktig.
Hoppas ni gör detsamma ?
Kramar ???

Heja dig! Tre veckor under bältet, och litet stadigare i omständigheterna, vad det låter ? Hur som helst, så måste det vara bättre att möta pandemin nykter och sund, än nersupen och sliten... Vi kör på det! Kram

Ni inspirerar mig och jag är så tacksam för det.??
Inatt drömde jag att jag drack vin och jag ville bjuda en yngre släkting på ett glas. (Hon har problem och dricker för mycket)
Men hon rynkade på näsan och var tveksam. Men jag kollade på flaskan höll upp den och sa att detta vita vin är jättegott!
Då såg jag att det var ett alkoholfritt vin jag blivit rekommenderad i verkliga livet för ett tag sedan!!?
Så till och med mitt undermedvetna är inne på rätt väg!???

Kram ???

Tre veckor är snart en månad och det är riktigt bra jobbat! Heja dig! ❤️?

Jag har också drömt massvis om att jag druckit alkohol så visst processar vi i sömnen. Tänk vad skönt att det visade sig vara det alkoholfria! ☀️

Stor bamsekram till finaste du! ???

Söndag morgon igen och jag har sovit gott inatt. Det är svalare ute och det är så skönt!
Fattar inte att det snart är höst igen. Det känns som att sommaren inte har varit på grund av Corona och allt som blivit inställt...?
Trots fint väder senaste tiden känns det som att tiden fram till nästa sommar kommer bli en lång väntan...
Väntan på att pandemin ska klinga av och att några av mina personliga orosmoln ska skingras.
I väntan på detta tänker jag fortsätta mina projekt vad gäller språkstudier och akryl målning. Samt med träning såklart. Livsviktigt för en kropp som börjar bli lite "knakig".
Att hålla sig någorlunda smidig och stark gör att jag blir mer rörlig och orkar mer. Får mindre ont i ryggen och lungorna mår bra av att få upp flåset.
Min bästa träningsform är Friskis och Svettis jympapass.
Där får jag utlopp för mitt rörelsebehov till musik ihop med styrka och kondition, så himla kul! ???
Men idag ska jag städa, inte lika kul...? men skönt när det är gjort ?
Ha en skön söndag alla fina forumvänner ?

Kramar ???

En till Friskis och Svettis älskare här! Jag är så glad att min kropp äntligen tycks vilja röra på sig igen utan att straffa med en massa värk efteråt (inte träningsvärk). Har inte ens kunnat ta en promenad p.g.a. värken. Elcykeln har varit min räddning. Utmattning kan tydligen ge värk i kroppen och det har jag drabbats av. Märklig grej. Nu ett och ett halvt år senare tycks det som om det lugnat sig. Sitter just och laddar för en timmes promenad och så blir det jympa sen eftermiddag. Jippiie! Älskar också sommar men jag tänker att det är viktigt att höst/vinter inte får bli en transportsträcka bara. Vi får försöka planera för grejer så att vi har något att se fram emot hela tiden. Svårare nu än vanligt, men det kan ju vara enkla grejer som en fika eller promenad med en kompis. Att kunna glädjas i det lilla är viktigt!

Kram!

Jag spelar väldigt hög musik när jag städar..Kan både sjunga med högt och börja dansa utav helsicke, till hundarnas förvåning..?..Har alltid gjort det, men när man bor i familj fick det ske när dom inte var hemma...?..Musiken kan vara en grej som gör att man minns, skrattar, tänker och får oftast härliga känslor..Dansen med dammsugare eller trasa, ger motion..Och ett välstädat hem..??

Javisst ska jag spela musik under städningen igen!?
Lyssnar mest på radions P1 och där väcks väl inte städlusten precis. Och radion överröstar ju inte dammsugaren heller!

Igår fick jag ett raseriutbrott på PostNord! !!!? En viktig försändelse hade återigen försvunnit... Jag ringde kundtjänsten och reklamerade och idag fick vi 7 försändelser!!
Och två av dem var avsända 13-14 augusti!!??
PostNord samlar tydligen posten på hög för att slippa dela ut så ofta, kan det vara så?
Vad har ni för erfarenheter?
Kram ?

... allt blev inställt och jag har dessutom haft värk hela sommaren och knappt kunnat vara ute. Med andra ord har det fina vädret inte hjälpt ?. Men, hösten kanske blir bra trots allt!

Önskar dig en fin dag ?

Ps. Borde vara fyra veckor nu? Bra jobbat och grattis!!!

varm tanke och en kram. Härligt att läsa att du loggar dina nyktra dagar. Jag är inte inne på forumet så mkt längre men tittar in ibland.
Kram <3

Exakt! Du håller koll på mig ?
Fyra veckor precis idag ??

Hoppas du blir bättre i kroppen, förstår att det är hur trist som helst att inte kunna röra sig precis som man vill. Kram ?

Rosa-vina ?, sänder en hälsning tillbaka ? skönt att du mår så fint nu som du skrev i din tråd.
Kram ???

Fibblan

1 månad ???!! Förvånas över hur snabbt tiden går..?, men det är inte desto mindre härligt att höra att du nu har en hel månad av nykterhet bakom dig nu?! Stort GRATTIS ?!
Även om jag vet att det finns skyar av orosmoln och annat som gör livet kämpigt emellanåt, så låter det som att livet känns hanterbart och t.o.m bra just nu(?) Låter så trivsamt med akrylmålning, språkstudier och träning☺️. En härlig mix av bra saker du kan göra för dig själv och ditt välmående. Viktigt ?! Och så nykterheten förstås. Allt, verkligen allt blir bättre när man lyckas låta bli giftet?!
Fortsätt så, FinaLisa?! Så fint att höra?!
Stor kram!
/Fibblan ?.

Tack Fibblan?
men Nä... min morgon var inte god idag...?
Tyvärr så tog jag ett planerat återfall igår...
Det var ingen impulshandling utan en förhandling med? som började redan på torsdagen.
Så igår släpptes spärren och jag valde att dricka hela kvällen.
Skäms över denna idioti!!!?

Men nu står det 29-1 till mig iallafall och jag tänker inte ge efter mer.
Mitt straff idag är att må dåligt och jag hoppas denna dagen passerar snabbt...vill tillbaka på den nyktra vägen så fort som möjligt!

Önskar alla en fin helg☀️
Kram ???

Gulp...
Så lätt det är att förhandla och bestämma sig och inte bara trilla dit av misstag, utan med flit...

Gräm dig och skäms en stund, men sluta sen :-) Att ligga i diket hjälper bara systembolagets försäljningsstatistk.

Hoppas du lär dig något av vad som hände, varför du valde som du gjorde.

Hittills har jag själv bara trillat en gång - och det jag lärde mig då var att stanna kvar på forumet och skriva, inte springa iväg. Jag minns första inläggen, där skrev jag ärligt att jag inte visste om jag ville låta bli dagen efter. Bestämde mig sen att låta bli.

Vill du dela med dig vad du tror anledningen är till att du valde som du gjorde? Man blir ibland förundrad över varför man gör vissa saker.

Hoppas din kväll blir bättre än din morgon.

Stor kram?

Usch, så här fysiskt dåligt har jag inte mått på år och dar ?
Min kropp tål nog inte så mycket som jag hällde i mig igår...?

Ja, varför gjorde jag såhär?
Jag tror det har att med några riktigt jobbiga och spända dagar denna vecka....min sons rättegång, en anhörigs sjukdom som krävde ambulansfärd till akuten samt min sambos eviga väntan på en röntgentid som slarvades bort av PostNord ?

Men nu ska jag inte göra om detta det var helt värdelöst och gav ingenting.

Kram ???

Fibblan

att önska dig en god morgon ?!
Hoppas denna känns bättre ?! Att du tog hand om dig på bästa sätt igår och att du nu mår bättre igen ?!
Det är verkligen inte konstigt att hamna in det "gamla" sättet att tänka. Och med det du beskriver som du behövt tampas med under veckan, kan jag lätt förstå att du gjorde det valet. Gjort på samma sätt, 100 ggr,..?. Men precis som du säger, även om det ger det man hoppas på för en stund, så växer sig övertygelsen starkare för var gång. Det är inte värt det och det är inte så hjälpsamt som a-? vill få oss att tro..!
Vi kämpar på!
Önskar dig en nykter och fin dag☀️!
Stor kram!
/Fibblan ?.