Bra jobbat! Du får inget F i alla fall..?..Förstår om du har det jobbigt, på den skolan du jobbar på..Du har ju skrivit om händelser som inte är bra..Jag känner som tur är, några lärare som trivs fantastiskt bra med sina jobb..Annars hade det varit illa..?

Att undervisa är roligt, jätteroligt om eleverna visar någon form av engagemang. Fast med dagens brist på uppfostran så blir det mer uppfostran än undervisning. Det är trist för de flesta vill lära sig. Det är de som blir de stora förlorarna. Om 5 år kommer det saknas 65000 lärare.

Jag har också ägnat en del av livet åt att undervisa så jag förstår... Nu delar jag med mig åt den eller dem som vill höra och ta del av det jag kan. Det är bara roligt?
Önskar dig ett underbart jullov / mt

På julafton så är det 6 månader sedan sista repan som förhoppningsvis blir den sista i mitt liv. Ska köpa en god alkoholfri öl till julafton. Nu har sista skoldagen ringt ut för denna termin. Gode gud för det. Antingen blir jag äldre och mer mentalt instabil eller så blir ungarna mer ouppfostrade och krävande. Tror nog det sista. Inte ens sista dagen fick vara konfliktfri. När vi fikade, jag hade bakat morotskaka så blev en elev skitsur för jag skickat hem att hen fick F i ett ämne (inte mitt). Svordomar och att man var dum i huvudet. Jag sa bara att jag skickar hem sms utifrån vad som står i era betyg. Det var min sista dag i skolan denna termin. Man får tänka på de trevliga individerna istället...Att en 14-åring kan tilltala en vuxen så är ju sjukt.

Både för att du varit nykter i sex månader och för att du orkar jobba i skolans värld. Ni är mina hjältar! Jag har alltid sagt att jag gärna skulle vilja vara lärare, men det värsta med dagens ungar är nog deras föräldrar. Det är ju föräldrarna som har gjort ett dåligt jobb om en 14-åring kallar dig dum i huvudet.

Oavsett, njut av din ledighet nu. Jag ska skåla i alkoholfri öl och glögg på julafton och tänka på alla nyktra hjältar här på forumet.

Kram ?

Nu tar vi ett välbehövligt Jullov. Läraryrket har ju trots allt vissa fördelar ;) // Box

Ja exakt sex månader sedan jag tog den sista supen. Idag kändes det som om det hade varit härligt att gå in i dimman. Slippa julafton, bara slira runt. Saknaden av min pappa slår väl igenom. Nyktert kommer det vara. Förberett all julmat så det bara är att hugga in efter Kalle. Revben, sill, skinka, pressylta, julsylta, inkokt lax, rökt lax, jansons, köttkorv ja you name it. Igår 23/12 sparang jag min första mil på 61min 20s. Mitt mål är att kapa med 1min 20s. Kunde nog fortsatt ett tag till men knät gjorde sig påmint.
Min son går och river under granen. Vår kattunge gillar att klättra i granen mot husses vilja. God jul på er alla därute.

Så bra jobbat att ha återerövrat din nykterhet. Min dotter ska läsa till lärare, men för småttingar. Det är ett viktigt yrke om än svårt . Grattis till dig och god fortsättning.

Vad fint det låter med både katten och sonen som verkar glada när far i huset är nykter..?..Ta det lugnt med knät..Det finns ju även andra motionsformer att bygga upp knät med, inför Marathon...?..Kram.

Nu har jag varit nykter i sju månader. När jag ser tillbaka på den senaste dikeskörningen så undrar jag hur i helvete jag kunde låta det gå så.... Men som min terapeut sa. Du kan inte påverka historien, du kan inte påverka framtiden. Du kan bara påverka nuet. Bra val ger ju bra utsikter. Ja terapeut kanske någon läser. Det handlar inte om alkohol utan om mitt arbete. Jag är ju en person som kan lägga fram saker utan problem, även känsliga saker som rör arbetet. Jag anser att jag paketerar dessa snyggt så att man inte sårar. Jag har då fått höra från min chef att jag upplevs som negativ. Jag har lyft saker som fungerar rent ut sagt skitilla på skolan. Att vi inte följer de regler vi själva beslutat om, att alla inte samlar in elevernas mobiler. Vi som gör det blir ju the bad guys. Att jag anser det direkt olämpligt att stå och ta selfies när man ska bedriva undervisning. Att elever inte får det stöd de behöver samtidigt som de elever som jag ansöker stöd om alltid blir avslagna.

Skönt med distansundervisning faktiskt. Fast kul är det ju inte men man slipper bli kallad för saker och man slipper ta konflikter med alla ouppfostrade individer samtidigt som man inte får träffa alla de fina ungdomar som också finns.

Grattis till 7 månader!
Jag tycker inte alls att du låter negativ vad gäller skolan. Däremot känner jag att du känner oro inför skolans framtid. Och det har du ju all rätt att göra/känna/tycka till om! När jag började min karriär som lärare så sa rektorn att det är jättefina ungdomar här, men visst gråter vi före vi börjar timmen också. Det har fastnat i huvudet på mig... det stämde ju vad han sa!

Idag är det exakt ett år sedan jag fick mitt sista återfall. Är dålig på att vara här nu. Har äntligen semester. Tagit min första dos vaccin. Min träning går bra. Sprungit min mil på 56min inte så dåligt för en koloss på 103kg (än så länge). Livet är helt ok. Jag hoppas att ni har det bra och är nyktra.