@vår2022 Jag hoppas och tror så också ❤️ Och om jag inte påverkas i stunden så gör det inget om jag är lite ledsen innan. Under påskumgänget tänkte jag inte ett dugg på hur dåligt jag mådde i fjol, och ingen sa något heller.

Kram 🐘

PS. Om jag som varit med om svår depression knappt kan tänka mig in i hur dåligt jag faktiskt mådde då, hur ska någon annan då förstå? Jag vet ju hur dåligt jag mådde, men jag kan knappt förstå det idag. Tack och lov 🙏🏻 Hjärnkemi är komplicerade grejer!

Gårdagen blev min fjärde jobbfredag på heltid. (Om jag räknat rätt!) För varje vecka har jag mått lite bättre på fredagkvällen, och den trenden håller i sig. De sista två timmarna igår var jag inte jättetaggad, men jag kunde ändå fortsätta göra mitt jobb ända in i mål kl 17.30. Känner mig nöjd med jobbveckan, har fått jättemycket gjort.

På kvällen sen var jag inte kräkstrött, bara helt normalt trött en fredagkväll. Fredagar blir aldrig den dagen då jag gladeligen går på galej, det är då ett som är säkert. Men just nästa fredag ska vi på kalas, det är yngsta dotterns bästa vän tillika granne på LSS-boendet, som har 25-årskalas då. Det börjar redan kl 17 och jag har bett om ledigt från kl 16. Det blir nog en relativt lugn tillställning, och om jag gör det direkt efter jobbet så går det nog finemang, medan man ändå har farten uppe liksom.

Idag ska jag iväg på en långpromenad vid havet och därefter lunch på ett trevligt ställe - och trevligt sällskap får jag också, så det känns som en kanonlördag innan den ens har börjat liksom.

Trevlig helg alla!

Kram 🐘

@Andrahalvlek grattis till din lyckade jobbtillvänjning! Jag har ibland tänkt att går hon inte för raskt fram nu, jag har erfarenhet av utmattning. Men du har gått som ett tåg! Glad vår på dig!

Jag har inte ätit varken godis eller bakverk sen påsk, tjoho! Mån-fre äter jag chiapudding till frukost, men på helgen äter jag vita grekiska frallor med smör och ost. Det unnar jag mig!

Men det här med sockerstopp ska jag vidmakthålla. För nu har jag inget sug, och det är enkelt att säga ”jag har inte ätit socker sen påsk”. Om ett år kan jag utöka till ”påsken 2023”.

Kan jag tacka nej till alkohol kan jag tacka nej till godis och bakverk. För att jag mår bättre utan. Varje kilo minus på vågen gynnar mina artrosknä 🤗

Idag blev det 8817 steg och 6,3 km på cykel, och det känns okej i knät, tjoho!

Kram 🐘

@Andrahalvlek precis! Alla mina höftleds- och andra besvär är borta och jag orkar gå hur långt som helst! Och det var samma för mig- jag använde beslutsamheten från alkostoppet. Och nu använder jag det vidare för att skriva, en sida per dag. Hurra!

Så ledsen blev jag ikväll 😢 Kennelägaren som jag har haft kontakt med meddelade mig ikväll att hon har ångrat sig. Det blir ingen parning i maj och därmed ingen valp till mig 😢 Fan, fan, fan.

I måndags skrev jag en krönika om väntans tider - att det nästan känns som när vi började planera för barn i mitten av 90-talet. När skulle det bli en bebis? Allt står liksom skrivet i stjärnorna då, man får vänta och se helt enkelt.

Skillnaden mot nu är att man inte får vara valpledig närhelst man vill. Jag har lagt in om 8 veckors semester från mitten av september - och det är då jag vill ha min valp.

Möjligen kan jag flytta tillbaka semestern några veckor, men då måste jag ha klart med en valp innan jag börjar tjata om det.

Jag har kontaktat två andra kennelägare. Jag börjar där, de kan nog tipsa mig vidare annars. Klar blir man aldrig.

Trevlig långhelg på er!

Kram 🐘

@Andrahalvlek Vilken otur😥 Hoppas att det löser sig m ngn annan kennelägare. Jag tänker, du brukar alltid hitta en lösning när det inte blir som du tänkt dig så varför skulle det inte bli så denna gång🙏🏻

Lycka till✊🏻

Kram🐬

@Varafrisk Tack för att du tror på mig och min förmåga ❤️ Jag tror också på mig själv och min egen förmåga, den har tagit mig igenom värre saker än ett negativt pudelbesked. Det löser sig, jag vet det, men ovissheten är lite jobbig. Det känns faktiskt lite som när vi planerade för att bilda familj - man svävar i total ovisshet i många månader, åtminstone med barn nummer ett. Ingenting vet man om någonting under lång tid.

Kram 🐘

Har hittat en annan kennelägare, åt samma håll i princip. (15 mil enkel resa.) Annan färg på storpudel, aprikosröd istället för grå. (Fast jag skulle säga brun faktiskt.) Det är en färg som jag också gillar massor. Jag ska åka och hälsa på henne och hennes tre hundar nästa söndag 😍

Hon har låtit para två av hundarna, och en visar tydliga tecken på graviditet. Hon har sex köpare på kö, men hon tror att hon får fler valpar än så. De beräknas föda i början respektive mitten av juni och är levereransklara i början respektive mitten av augusti. Hon kan tänka sig att ha kvar en valp till mig några veckor, om jag kan få semester från början av september.

Ovissheten fortsätter, men nu känns det lite bättre igen.

Kram 🐘

Håller tummarna här med och för egen del älskar jag den aprikos/bruna färgen.
Jag hoppas att det blir av denna gång, verkar ju vara väldig bra tajming. Jag börjar också längta efter hund- men mannen säger för närvarande helt nej. 🥹
Kram 🤗