Igår kväll var jag dödstrött. Verkligen dödstrött. På en tisdag? Låg i tv-soffan och orkade ingenting. Min hjärna skrek efter socker, försökte övertala mig att åka och handla något gott. Men jag låg kvar. Till slut fick min hjärna falurågrut och smör. Även knäckebröd omvandlas till socker om man tuggar noga 🤣

Nu har jag sovit som en stock sen jag lade mig kl 22. Funderat på varför jag blev så trött igår. Det var nog en kombo, som det alltid är. Igår bestämde vi till slut film den 8 mars, då tjejjouren ska bjuda på träning och bio. Fick ut en komplett inbjudan, nu får det gå som det går, men anmälningarna har börjat ramla in.

Jag har dessutom jobbat heldagar på kontoret både måndag och tisdag, vilket slukar rätt mycket energi. En timme mindre sovmorgon och köra bil totalt sex-sju mil på det. Tidigare har jag jobbat halvdagar på kontoret, men det är sällan hundrastarna är pigga och krya både måndag och tisdag, eller så är det något jag ska göra (tex hundfrissan). Så två heldagar i rad på kontoret var väldigt länge sedan. Mina kollegor babblar konstant, vilket slukar mycket energi.

Men nu har jag sovit gott och är pepp på hemifrånjobb ons-fre. Igår kväll kändes allt svinjobbigt, jag blev så nedstämd när jag tänkte att jag inte skulle orka ens göra roliga saker som körsång på torsdag kväll till exempel. Nu känns det okej igen, tack och lov för min goda nattsömn. Jag har historiskt haft stora problem med sömnstörningar, så jag är verkligen genuint tacksam. Bara sömnen i sig är en anledning till att aldrig mer dricka alkohol. Och det hade jag inte tänkt ändå, för mig är det sockret som är det svåraste just nu. This too shall pass.

Kram 🐘