4 år utan alkohol

Profile picture for user Jagharenpausjustnu

Hej! Nu har det gått ytterligare ett år utan alkohol. Känns väldigt bra, saknar det inte alls. Nästan ryggar tillbaka när alkohol är i närheten och är så tacksam mot mig själv att jag slutat, när jag ser så många fara illa i alkoholens spår.

Men jag ”knarkar” annat som min psykolog säger. Särskilt när jag är ensam, stunder utan barn och sambo. Då ska jag minsann unna mig lite kvalitetstid; heller i mig godis, coca cola, är uppe hela nätter, sträckkollar serier, kollar på porr, allt bara för att hjärnan ska få fly vardagen tills jag somnar.

Så mitt flyktbeteende är kvar. Drömmer om att vinna miljoner så att jag ska slippa jobba, bara lalla runt och inte göra något alls.

Det blir dock ingen baksmälla som förr och jag gör ingen illa. Det känns skönt. Men man blir dock väldigt trött vilket kan få oanande konsekvenser dagen efter.

Har jobbat en hel del med tacksamhetsövningar från poden ” the life coach” vilket ja kan rekommendera. Det har gjort att de här flyktnätterna faktiskt blivit färre.

Hoppas på ytterligare år som nykter samt att jag kan vara själv utan att känna att jag måste fly.

Med de orden tackar jag för mig

Kämpa på där ute, det är det värt!

Profile picture for user Andrahalvlek

Grattis till 4 år utan alkohol! 🥳🥳🥳

Det är tydligt att man lätt tar till sig andra sätt att berusa sig. I mitt fall är det choklad jag unnar mig alldeles för ofta. Men det är garanterat fritt från baksmälla och det skadar ingen annan, så det är okej.

Kram 🐘