Idag var jag tillbaka på mitt gamla jobb i ett ärende. Redan vägen dit kantades av konstiga syltor som jag i panik sprang iväg o svepte nödglas. En kinakrog, en thai osv. Samt vägen bort till systemet där jag handlade de små vintetror som jag radade in i skåpet i mitt rum. Och sen hällde i svarta kaffemuggar. Allt för att klara eftermiddagarna efter min utmattning. Och förstås den där gången då jag blev avslöjad efter en föreläsning då deltagare gick fram och LUKTADE på en liten fläck på bordet. Och jag skickades på behandling. Håhå. Jobbet i sig var roligt. Men jag saknar det inte.

Åh @Geggan…alla de där restaurangerna / caféerna ( med rättigheter) som kantade ens väg och som man slank in på och satte sig i ett hörn 😞.
Så obeskrivligt skönt att slippa!
🌾🌾

Ännu en härlig höstdag. Underbara färger. Och en sån tur att vi igår i bokklubben bestämde att läsa Annie Ernaux! Och att jag precis köpt boken! Dessutom har jag gått ner två kilo till- sammanlagt 13. Otroligt. Min diet, som inte är det minsta besvärlig men som jag omutligt håller, den levererar. Spännande att se var det landar.

@Geggan Ja, det är verkligen bländande vackra färger i naturen nu. Kul med bokklubbens val av författare. Grattis till din viktnedgång, det går bra nu😁 Fint att ha hitta en matlivsstil som ger resultat, då blir det hållbart över tid. Och framförallt en ny dryckeslivsstil som ger resultat och håller❤️

Välsignade simning! Så skönt! Annars går en hel del tid till att vänja mig vid att vara så mycket smalare. Identitetsfråga. Liksom drickandet. Mannen dricker lite vin numera och jag ser på. Han är glad att det är möjligt, efter strålningssmakbortfallet. Jag noterar flyktigt. Men vet att det kommer inte att hända. Önskar alla en fin höstvecka! 🐳❤️

Hej @Geggan !

Har du kommit i kontakt m Cancerkompisar? Vet inte var du bor men har läst på Facebook att de har anhörigträff i Stockholm den 23/10.
Hoppas allt går bra med din man och med dig🙏🏻

Kram🥰

Du är så härligt målinriktad Geggan! Måste ändå vara en skön identitetskris att vänja sig vid ett smalare jag, men så enkelt kanske det inte är?
Jaja, hur som helst är din målmedvetenhet riktigt imponerande och du har tagit dig igenom så mycket utan alkohol. Känns inte som om nåt kan rubba dig. Ibland har man bara druckit klart.

Vad fint att höra om din ’lätta diet’ Geggan!
Behöver lite tips om en kosthållning som inte innebär bantning ( som j är dålig på)
Annie Ernaux är en författare jag verkligen läst ( och jag är absolut inte den som läst alla Nobelförfattare!)
Men läste ’Åren’ och sedan var jag fast. Tycker verkligen om henne. Och det är inte svår litteratur.
🌾🌾

Så bra @Kaveldun ! Jag trivs verkligen med denna kolhydratfattiga mathållning som nu är min livsstil. Också jättebra i magen, mycket lindrigare migrän som jag annars lider av mm. Mår helt enkelt toppen. Ska snart kasta mig över Åren.

Nu har vi fått nya läkarbesked. Nya prickar på lungor och lever. Ja, vi lyssnar och så är det inte mera med det. Vi lever så intensivt i nuet. Njuter av det nya livet i innerstan. Tycker om varandra och hela vår tillvaro. Ja, prickarna kommer att växa. Men idag vet ingen hur fort eller vad som annars kommer att hända. När det händer så förhåller vi oss till det. Nu är nu och det är gott.

Hej hopp, nu har pensionen kommit o vi lunchar ute varje dag! Tänker också på hur mycket pengar jag tjänar som nykter: minst tre boxar i veckan plus ca 20 glas ute per månad- 5000 kronor per månad! Så ja, jag får köpa lite nya kläder när de gamla är för stora. Gått ner ännu ett kilo, sammanlagt 14. Nu är jag på ganska okända marker, har gått mkt upp och ner men såhär var nog typ 20 år sedan.