Nästan glömt, men för två dar sen fyllde jag tio månader nykter. Fortsätter så klart, finns inga tveksamheter. Det är raka spåret. Med ödmjukhet i vetskap att jag behöver förnya beslutet varje dag, och forumet hjälper mig att göra just det. Plus ger mig mycket annat smått o stort gott tankegods och känsla av förståelse och gemenskap. Kram!🐳

@Geggan Grattis till 10 nyktra månader! 🥳🥳🥳 I början är varje dag en seger, men för varje nykter månad blir det bara enklare och enklare och månadsdagar kan passera obemärkt.

Men den 9/2 kommer för alltid vara nästan mer viktig än min födelsedag. Praktiskt nog slutade jag 2020, så jag kan i framtiden snabbt räkna ut antal år.

Min yngsta dotter föddes det år jag fyllde 30 år. Himla praktiskt, då kan jag snabbt räkna ut hur gammal jag är också om någon undrar 🤣

Kram 🐘

@Geggan Grattis till 10+ månader!🥳. Låter klockrent med det raka spåret. Inga omvägar, återvändsgränder eller dikeskörningar som sinkar eller tar en bort från banan. Ligger strax före, men vi har samma kurs😁.

Ha det så gott!❤️

Tänker lite på situationen för ett år sedan. Mamma dog, idag för ett år sedan. Såklart tungt, även om hon var 93 och rätt färdig med livet. Och så allt röjande, och begravningsförberedelser- det var en urjobbig tid. Och jag drack bokstavligen hela dagarna. Och mådde uselt. Såå lättad att jag sen kunde fatta beslutet att sluta dricka den 20.12, en vecka efter begravningen.

Hej fina @geggan
Vilket år. Så mycket av allt, eller hur? Men du klarar ju snäva kurvor och stora farthinder med stor bravur, och lugn. Är imponerad av dig och hejar på som tusan! Kram 💞

Vilket år du haft @Geggan .
Jag drack mig igenom min mammas bortgång och begravning och tiden efteråt. Det gjorde på sätt och vis att hela sorgen fastnade och cementerades. Jag är ofta ledsen över att mamma är borta - nu.
Man stannar liksom i växten när man dricker.
Vad fint att du är nykter och kan njuta av livet trots det tuffa du går igenom!
🌾🌾

Lite jobbiga dagar. Mina nyopererade ögon krånglar. Skickades från apoteket till akut, inga åtgärder. Mera slabb med droppar mm. Ser dåligt. Surar. Täppt öra. Ibland är det helt enkelt jobbigt. Suck .

Ny vända på ögonakut. Herpesinfektion! Smärtsamt, långvarigt, extremt kladdigt m salva fem ggr per dag. Ser mkt dåligt. Samtidigt har hittats en massa metastaser på maken, ska börja cellgiftsbehandling snart. Så humöret är inte på topp.