Nu känner jag att det är dags att flytta hit.
Jag kommer att kämpa för min nykterhet och känner
att så här stabil har jag nog inte varit någon gång.
Att hitta detta forum var livsviktigt för mig och hade jag
inte hittat hit så hade jag heller inte hittat AA, där jag
fortsätter att jobba med mitt inre.
Här på forumet kommer jag att hämta kraft från alla dem som räddade
mig till livet.
En ny dag och nya möjligheter.

Så fint att läsa om ditt nyktra liv.
Och roligt att se en skymt av Pi31515, alktid kul med en skymt av gamla, goda vänner här.
Ha en fin vårvinterdag??? / mt

Att det nyktra livet rullar på..Skillnaden för många är att låta livet rinna iväg..Just det alkoholen gör så att livet rinner ut i en dimma av skuld, skam, ånger..Livet är inte fantastiskt hela tiden, men håller vi nykterheten, så är allt lättare..Fint att du har din familj och många nya vänner..Kram❤

Glad till tårar att höra av dig. Blir lycklig i hela mitt hjärta att du klarar dig så fint.
Tänker SÅ ofta på dig. Hur det går. 8 månader. Alltså det är så stort. Vet ju hur du
har kämpat. Och du klarar det. DU KLARAR DETTA.

En milliiijoooooon varma kramar och pussar

MM

Gunda

Blir också rörd av alla Fina kommentarer från er. Helt underbart att se att ni finns och att även ni har kommit långt i nykterheten.
MM jag tänker ofta på dig också min vapendragare, hade det inte varit för dig så hade jag nog kämpat ännu, tusen miljoner tack, du såg till att jag fick tillbaka livet.
Älskar er alla ?????????

Gunda

Då har jag snart ett års nykterhet.
Jag har inte varit aktiv här på mycket länge känns det som, det har varit mycket med mötesgående och 12 stegs arbete.
Jag har upptäckt att det är ett livslångt jobb och att jag verkligen trivs med det.
Jag har funnit många fina vänner och jag värnar verkligen om dem i min hemma grupp.
Livet är ingen dans på rosor och verkligen inte lätt. Men jag har fixat ett år snart och det är helt overkligt känner jag.
Midsommar helgen var orons helg för mig, men den gick bra och det var nog med guds hjälp.
MondeyMorning jag tänker på dig ofta även om jag inte varit aktiv här. Hur går det för dig?
Du var den som fick mig att vända och från ett hemskt drickande, till det jag är i dag.
Tack och du ska alltid finnas i mitt hjärta.
Det finns många fler fina här på denna sida som har stöttat och hjälpt mig i mitt tillnyktrande.
Jag tar en dag i taget.

Vad fint att det går bra för dig Gunda..Minns när du i början kände dig lite svajig, men blev bara starkare och säkrare på din väg i livet.Sommarkram?

Grattis till din nykterhet och till stegarbetet! Livslångt men så värdefullt! MM skrev att hon tar en paus från forumet, hoppas hon ser ditt inlägg - gör henne garanterat jätteglad. Jag minns så väl ert gemensamma arbete senaste sommar.
En underbar lycklig och nykter sommar önskar jag dej ????

Gunda

Tack för de fina orden, hoppas att ni båda också har det bra.
Jag blir starkare och starkare i min nykterhet och har börjat lära mig fallgroparna och börjar veta hur jag ska undvika dem.
Det viktiga för mig är möten och delning, där jag får berätta om mitt bekymmer och min oro. Sant är att om man släpper fram trollen så spricker de.
Jag är så glad för nykterheten och allt vad den ger. Livet ser helt annorlunda ut nu och mitt förhållande till både barn och man har blivit mycket bättre. Än finns det saker att göra och det får ta den tid det tar.
Önskar er alla en fin sommar.
Kram Gunda

Gunda

Och jag med den. Just nu har jag haft lite svåra tankar, vill gärna älta svårigheter som varit och jag är inte där jag vill vara. Jag vill vara en person som kan förlåta och gå vidare, strunta i saker som hänt under många år av både drickande och livet tillsammans som gift.
Jag ältar saker som hänt, vad som sagt och gjorts mot mig och som jag gjort och gör andra.
Jag vill inte vara den personen, men tyvärr så släpper inte alla svårigheter för att man blir spritfri.
Alkoholen är inte problemet längre, men mitt mående periodvis är inte kul. Om jag struntar i mina möten och inte jobbar i stegen, kommer mina dåliga sidor fram och jag blir ingen rolig person.
Tack gode gud att du visade mig vägen till AA, där har jag fått stöd och hjälp på många sätt. Men allt kan de inte hjälpa mig med om jag inte själv lägger manken till.
Nu har jag gnällt av mig lite och det känns ganska bra att kunna göra det här, där jag vet att det finns människor som kanske förstår.
Jag är ändå glad över att jag nu har varit nykter i 1 år och 9 månader. På AA kallar de mig nynykter och jag förstår varför, än är det långt att gå, ja hela mitt liv som går en dag och ett steg i taget, framåt, Alltid lär jag mig något nytt om mig, ja varje dag gör jag det och ibland är det smärtsamt och ibland är det glädjefyllt.
Mina fina vänner här inne, jag är så tacksam att jag i detta forum fann måna fina människor och även början till min nykterhet.
Stor kram till er alla, i det stora hela, en tacksam Gunda <3 :-)