På vägen mot nya mål startar jag nu denna tråden. kanske blev jag först i denna kategorin :)

mr_pianoman

Jag har faktiskt ingen koll på om det är fler på forumet som varit i "karantän"

Annmarie

mr.pianoman
Vilken kraft du har och vilket hopp du ger. Du vet det väl redan men du är helt otroligt fantastisk. Underbart kämpat. Jag blev glad när jag började läsa om dig. Tack för att du delat med dig..// kramkalas

mr_pianoman

Jo, nånstans i mig vet jag väl att det jag lyckats med sista 1.5 året är en stor sak som jag ska vara stolt över. Men tyvärr lyser det dåliga självförtroendet igenom och jag glömmer bort att faktiskt berömma mig själv. Så TACK för att du talar om det så tydligt för mig. Det gick rakt in hjärtat.

Men visst. Det var längesedan jag kände mig så stark som nu. Jag står stadigt även om det blåser runt mig. Skönt, för det är sån jag är, egentligen...

Massor av kramar tillbaka.

mr_pianoman

Från och med idag serveras endast alkoholfritt vin i nattvarden där jag arbetar och bor. Det satt långt inne, men nu är det så. Alla är välkomna till nattvardsbordet. Då har väl mina bekymmer lett till något gott i alla fall.

nattvard - det är en stor sak! Du sprider mycket gott omkring dig även här. Gör skillnad.

Glad Annandag! / mt

mr_pianoman

Nu har jag försökt skriva i tre trådar. Börjat men ganska snart tryckt bort det. Huvet är så tungt och trött så jag kan börja skriva på en mening men inte komma till slutet.
Jag har kommit fram till att lugnet och vilan är viktig för mig. Det har inte blivit så mycket av den varan senaste två veckorna, och det lär pinna på i samma tempo ett par veckor till. Därför är jag så trött nu. Vet inte riktigt hur jag ska lösa den situationen, men det är väl bara att ta en sak i taget.
Hoppas jag sover gott inatt.

mr_pianoman

...ni ska veta att jag VILL kommentera era trådar. Men just nu går det inte.
Kramar till alla som vill ha.

säger jag till dig! Och till mig själv. Tänk att vi ska vara så drivna av tillvarons (vems är det egentligen?) krav.
Jag har lärt och tagit till mig några viktiga minnesord det här året: HALT! En sak i taget. Det viktigaste först.

Kram / mt

mr_pianoman

Igår fick jag en flashback från mitt tidigare och inte så upplyftande liv. Jag skulle spela på morgonmässan och in stegade min förra chef. Har inte träffat honom sen jag blev nykter. Han slutade precis innan jag kapitulerade inför faktumet att jag är alkoholist.
Nåväl, jag spelade. Om möjligt ännu bättre än jag brukar. Jag har en förmåga att koppla bort stressmoment när jag väl sitter på pallen.

Hur som helst så tog han i hand och hälsade efteråt. Mycket varmt möte från hans sida och han tackade för spelet och sa att han gladdes så över att se mig igång igen. Antar att jag ser betydligt friskare ut än för 1.5 år sen. Det gjorde han också. Han har varit pensionär sen dess och såg minst tio år yngre ut. Det kändes bra att möta honom. Kanske var det också en form av avslut för mig. Att säga adjö till den personligheten som han minns att jag var.

Men det var en märklig känsla att kastas tillbaka sådär utan förvarning.

Stigsdotter

...när du nu delar ut dem här i din egent tråd :-) kramar tillbaka och sänder cyberstyrka till dig. Att ta det lugnt är bra, andas och tänka först & handla sedan är bra för kropp och själ!

Vad bra att du fått igenom att där skall vara alkoholfritt nattvardsvin - det är väl jättebra, det har jag inte tänkt på. Vilken fasa om man skulle få för sig att ta nattvarden och så får man alkohol i munnen! I en kyrka!

mr_pianoman

Klart du får en kram! Flera om det är så :)
Ja, vad gör man om man märker att det är alkohol i kalken? Spottar man ut? Skulle inte tro det va?
Hur som helst så behöver varken jag eller andra med samma bekymmer fundera på det nu. Inte i våra kyrkor i alla fall.

mr_pianoman

Igår var jag på anställningsintervju. Ja, ett jobb jag skulle kunna tänka mig. Bra vibbar.
Jag var inte nervös innan eller under intervjun. Jag är inte lagd åt det nervösa, stressade hållet. Jag gick dit, var mig själv och utmanade dom lite.

Får jag inte jobbet så kommer jag inte gråta, men om jag får chansen så tror jag att jag tar den. 17 sökande. 8 kallade till intervju och jag var en av dom. Redan där tycker jag att jag vunnit.
Hur som helst, så var det en egoboost. Dagarna innan hade jag tänkt igenom vad jag tycker och tänker om saker och ting. Hur jag är som person och allt det där ni vet. Känslan igår eftermiddag och kväll var att jag är väldigt duktig på det jag gör. Oavsett var jag jobbar framöver så ska dom jag jobbar för vara glada och tacksamma för att jag är just där.
En härlig känsla att vara tillbaka på banan. Att självförtroendet fick sig en kick framåt. Att inse att jag är värd mycket.
Får jag inte jobbet, så har jag ändå fått den största vinsten. Ett rejält steg framåt i min egen värdering av mig själv.

En tjej jag känner ganska väl satt med i intervjugruppen och jag hade inte kommit särskilt långt med bilen efter intervjun då det plingade till i mobilen.
Ett sms från henne där det stod ett enda ord. "bra!!"
Det kändes i hjärtat!

mr_pianoman

Idag har jag haft fortbildning och tror ni inte att jag hamnade jämte en lirare som stank gammal fylla? Lite sötaktig doft som blandades med den cola som han hinkade i sig. Jag kan ha fel, men detta kändes inte som en endagarsfylla. Jag tror han hade hållit igång ett tag. Tragiskt och obehagligt. Men en nyttig påminnelse och en klapp på axeln på mig själv.

Lukten sitter fortfarande i näsan, men jag tror den börjar mattas av nu.
Och nu ska jag ha semester.

mr_pianoman

Tack! Ja det ska bli bra. Prova att åka på nykter semester för första gången. Faktum är att jag ser fram mot det. Tänk va mycket nytt jag kommer upptäcka :)

Dompa

Hörde av Lelas att ni haft en härlig semester. Det förtjänar du efter din halvjobbiga vår. Bra jobb med nattvardsvinet...inte minst eftersom en del alkoholister endast fixar nykterheten via att de funnit en tro. Då ska man ju inte behöva smutta i kyrkan! Hur gick det med jobbet ? Har du hört ngt?

Skriver till dig av lite egennyttiga skäl, inte bara, är verkligen en stor fan av dig, jag med. Men nu ska jag checka ut från min "skyddade verkstad" i helgen. Om du orkar/vill så ser jag gärna lite reflektioner hur du kände när du kom ut.

Nu är vi helt olika personer, med helt olika förutsättningar, men ändå... Jag är lite nyfiken och ärligt talat skiträdd. Att landa i verkligheten?

Kramar från en R till en annan :)

Dompa

Jag tror jag talar för oss båda; Vi gillar dig med! /R

Dompa

Inte för att du kommer att behöva den. Knyter tummarna vid tioslaget...inte för att du kommer att behöva det heller. Det kommer att gå mycket bra. Mycket bra! /R