För två år och trettiotvå veckor sedan satt jag på det här forumet och skrev i panik. Panik inför den jävla sörjan till liv jag hade lyckats skapa som följd av att jag inte kunde sluta dricka. När jag läste det idag var det så jävla hårt, för jag minns verkligen den krypande paniken i kroppen. Idag kan jag presentera mig som alkoholist, och se förbi det som jag hade så svårt för då (att jag är kvinna, bara 24, snygg och smart..). Det spelar liksom ingen roll. Jag är alkis i alla fall, men en nykter sådan. I år firar jag min första nyktra jul, och dagen innan nyår så tar jag ett år som nykter. Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, mer än att säga tack till alla som skriver i forumet. Och kanske för att jag tror att det kan vara till hjälp för nästa livrädda unga tjej med alkoholproblem. Ta hjälp, det finns att få. Ge inte upp, var inte rädd. Du är inte ensam, jag lovar.

att du delar med dig och visar att det finns en lösning och att det går att få ett fint liv. Vi är många som behöver påminnas.

m-m

Läste ditt förra inlägg, och det ger verkligen en helt annan känsla en det du skriver nu. Fantastiskt bra jobbat, och starkt att ta tag i det innan det hunnit gå ännu längre tid. Det är så sorgligt när hela liv slösas bort på att må dåligt och ha ångest över något som man bevisligen kan leva utan.

Ha en bra vit jul och nyår!
/m

kaeru

Att erkänna och säga att man är Alkoholist kräver verkligen styrka och mod..Jag blir glad och stärkt när jag läser ditt inlägg.Jag vill säga tack till dig.Och jag vet att du är till hjälp för andra..Du ser, du är inte ensam..Vi finns..Överallt..

Paradisbruden

Så härligt att läsa att du har lyckats med det som jag o många andra här kämpar för o drömmer om!
God fortsättning på det nya nyktra år!
Med vänlig hälsning, paradisbruden