Nu är jag på botten. Jag bara sitter här och vet inte var jag ska börja ta tag i. Min sambo har just sagt att jag ska packa och försvinna ur hans liv. Blev full igår o har tydligen gjort honom illa, vilket jag inte minns ett skit av. Jag har insett sedan några veckor att jag måste ta tag i hur jag dricker men tyvärr har jag inte gjort det. Jag köpte en låda vin ändå, trots att jag visste att jag inte borde.
Min (fd får jag väl kalla honom nu) sambo dricker lika mycket som mig och beter sig illa på fyllan han också men jag är väl värst antar jag eftersom jag gjort illa honom. Han har märken på kroppen så uppenbarligen har jag gjort honom illa.
Jag vill bara dö och försvinna nu.
Jag har skickat ett meddelande till min vuxna dotter och talat om för henne vad som händer och att jag har ett alkoholproblem. Jag antar att det är bra. Att liksom erkänna det för någon annan. Jag antar att hon vetat om att jag dricker men inte hur mycket.
Jag dricker bara fredag o lördag, aldrig på vardagar så mitt jobb o sånt är inga problem med.
Jag vet inte vad jag ska göra nu, som sagt, jag bara sitter här som en idiot.

@Mitti80 Ja men det gör ju det! Har jobbat i trädgården hela dagen idag och tänkt så skönt det är när man inte har minsta lilla baksmälla eller ångest 😊
Min sambo frågade mig igår om jag aldrig mer ska dricka. I ärlighetens namn tror jag att han skulle tycka det var tråkigt. Kanske för att jag inte uppskattar fyllesvammel lika mycket som förut 😂 Eller så känner han sig inte så bra när han dricker, jag vet inte. Jag svarade i alla fall att jag inte vet men att jag inte har några planer på att dricka inom det närmaste. Det är ju så skönt att inte dricka och känna hur kroppen återhämtar sig 😍

@Dwight Schrute Tack! Jag börjar faktiskt känns mig ganska stolt över mig själv. Men på ett sätt inte, det är nämligen inte ens lite svårt ännu så länge. 😄 Lite sug har jag känt, men det är det lilla, lilla. I går frågade min sambo om jag var avundsjuk när han hällde upp ett glas vin. Tillåt mig småle, jag var inte det minsta sugen och det luktar verkligen inte ens gott om vin när man sitter bredvid. Jag var heller inte det minsta avundsjuk på honom sedan när han sov bort två avsnitt av en serie vi följer 😂

@Draken Hej! Jag håller till i ” det vidare livet” och skriver inte så mycket här under förändra numera, men jag vill bara säga att jag tycker du gör ett grymt bra jobb och det är kul att se hur bra du mår nu!🤗 Härligt att du har lyckats hålla nollan, och det verkar som du verkligen inte vill dricka och har bestämt dig för att inte göra det.

Jättebra, även om du tycker det går plättlätt nu så gå inte på niten som så många gör att testa ett/två glas. Risken är stor att du då efter ett tag är tillbaka där du inte vill vara. Jag har varit nykter i snart 500 dagar nu, och jag älskar det.😍 Hur hamnade jag där? tja, jag har aldrig tagit det första glaset efter att jag tog det sista.
Mitt tveklöst bästa beslut någonsin.

Var så stolt som du bara kan! Kram

@Torn grattis till dina snart 500 dagar! Otroligt bra gjort!👍🏽💪🏼😊
Tack för pepp! Det känns så självklar att vara nykter och jag mår så mycket bättre på alla sätt ☺️

Den ska jag ta med mig, att inte tänka: ett eller ett par glas går nog bra. Jag misstänker ju att det liksom inte gör det utan att det är rätt, att som du, aldrig ta risken. Klokt! 👍🏽