Nu börjar min resa!

1160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
framtid (inte verifierad)
Vinboxar

Dessa jävla vinboxar är ett sattyg:((. Inte för de som behärskar det, men jag som har så dålig karraktär är ju och fyller på i ett och så e man fast i skiten:(.Känner mig helt misslyckad!Hur gör ni som lyckas va utan alkohol i en vecka eller flera?Vad tänker ni på och hur gör ni för att peppa upp er?

Adde
Om du

byter ut alkoholen mot benzodiazepiner så kommer du aldrig att klara av att bli nykter. Benzo och alkohol kompletterar varandra helt utmärkt. Varför begärde du diapam ? Använder du andra piller också ?

mulletant
Och varför, varför

skrver dom ut? Framtid, läs här på forumet, sök dig till AA på din ort. lycka till med jobbet och livet! / mt

Diapam

Hej Adde,
Det va min läkare som ordinerade diapam, som bästa medecin mot abstinensbesvär, så jag sku ha
kraft att sluta, men blir lite fundersam nu:(.

Mulletant,

Hej,
Tack och jag hoppas jag lyckas, men huh!! vilken styrka det krävs:=)

mulletant
Massor av styrka

... läs här på forumet så får du dela andras erfarenheter och kan hämta kraft från dem! / mt

Berra
Hej J

3 veckor WOW!

Nu har det mesta av abstinensen gått ur kroppen...
Nu är det "bara" hjärnan som kan spela dig spratt...

Se upp för (o)vanor, självömkan och att fira något...

Håll motivationen uppe genom att fortsätta tänka på allt bra som kommer ur ett nyktert leverne..
Nu dalar det oftast i "fan-vad-bra-jag-är"-känslan, och det är mycket lätt att råka hamna i ett återfall...

Men som sagt, kroppen har slutat skrika efter ett rus, nu är det hjärnan som spökar med tidigare traditioner...

Du är stark och du är duktigt!, låt ingen få trycka ner dig i skorna igen...

Det finns ingenting att fira, du kan aldrig vara FÖR ledsen, de vanor som har varit finns inte längre...
Ingenting är tillräckligt stort för att du ska tvinga dig själv till att dricka igen...

Möt livet som det är, och framförallt härda ut!

Lycka till!

/Berra

J (inte verifierad)
Berra

Tack Berra! Härligt med uppmuntran. Det här forumet är verkligen en bra hjälp, även om jag inte skriver så mycket själv så är det bra att gå in och läsa. Är inne några gånger varje dag.

fredde-s
J, hur gick det på din resa

J, hur gick det på din resa med familjen?

J (inte verifierad)
Hej fredde-s

Tack för att du frågar! Det gick jättebra. Jag har hållit upp i tre veckor nu (drygt!). Tänker faktiskt inte så mycket på att dricka, utan är mer inställd på att jag inte ska göra det och då tar andra saker över som att kanske motionera och så. Den stora utmaningen blir ju sen när det blir tillställningar och andra sociala grejer. Där kommer jag nog ha nytta av den här sajten. Jag tyckte det var bra att läsa om dina erfarenheter, bland annat när du var i Idre.
//J

mulletant
Hej TP - (som vanligt:) frågar jag hur du har det

så här inför helgen. Hoppas att du har det bra.... vore kul om du återvänder till gemenskapen här. Åtminstone med en liten hälsning. Allt gott / mt

J (inte verifierad)
Hej Lilla jag

Tänkte på dig. Det var ett tag sen jag läste nåt från dig. Hur går det? Hur mår du?
//J.

lilla jag (inte verifierad)
Hej J!!

Vad kul att höra att någon tänker på en! Tack! Jo, jag mår faktiskt toppen!
Var på mitt femte AA-möte igår, så nu har jag haft 5 nyktra veckor utan att så
mycket som lukta på en kork!!!

Det känns kanske inte som en evighet, men sen började jag fundera på hur länge
sen det var som jag hade fem vita veckor!?? Och då kommer jag nog upp
i nästan 15 år iaf!

´Det känns jätteskönt iaf! Hur går det för er andra!

kram kram

J (inte verifierad)
Bra gjort lilla jag!

Hej Lilla jag.
Vad duktig du är!
Är mötena fortfarande bra?
För mig går det väl också bra. Igår hade vi vänner över på middag, jag hällde upp ett halvt glas vin till mig som jag drack till maten (egentligen bara för att slippa frågor.) Sedan tog jag inget mer. Kan ändå känna lite dåligt samvete, mest mot er här inne på sajten faktiskt som är så stöttande jämt, men å andra sidan så var min tanke att ta ett litet glas för att som sagt slippa frågor, vilket jag också gjorde, så egentligen borde jag kanske vara nöjd med mig själv.

/J

mulletant
Hej TP - som du ser är

det liv och rörelse på din tråd. Hoppas att du har det bra.... men lite oroande känns din tystnad och frånvaro. Vad hände? Hoppas du kommer tillbaka! Allt gott / mt
.

mulletant
Hej TP - såg att du var inloggad

och vill bara skicka en hälsning. Välkommen tillbaka till forumet! / mt

Tvåbarnspappan
Hej Mulletant

Blir rörd av att du tänker på mig! Det värmer i hjärtat!!!!
Jag har inte lyckats med det jag hade som mål, men har sänkt min konsumtion väldigt mycket.
Vilket innebär att har druckit var 14:e dag, men då blir det tyvärr rejält.
Har det kämpigt med mig själv just nu. Trivs inte med min livssituation, åh känner att jag inte får riktig ordning på mitt liv.
Vikt, ekonomi och ensamheten är de tre saker som tynger mig enormt mycket. Lider av total avsaknad av självdisciplin. Åh det är väl det som är den röda tråden i mitt liv. Ställer ideligen upp mål som jag ska klara, men sviker mig själv hela tiden. Vilket gör att jag mår dåligt.
Hade varit så oerhört skönt att ha någon att luta sig emot ibland och även att få känna sig behövd.

Hur går det för dig Mulletant? Och hur går det för alla er andra här inne?

Kram alla kämpar!

TP

mulletant
Hej igen TP - fint att du är tillbaka!

Häng kvar här, det blir en speciell kontakt med dem man lär "känna" i med- och motgång. Med mig är det så att maken också är här nu, som Mulleman. Vi kämpar på och har genomlevt glädje och motgångar det här året men det känns som vi är på rätt väg. För mig är det här forumet en viktig plats där jag skriver fitt ur hjärtat. Det är befriande och så blir jag medveten om saker som jag inte riktigt visste ens själv. På väg till jobbet nu, ha en bra dag och fortsätt skriva! / mt

Berra
men mulletant...?

"..fitt ur hjärtat..."

Snubbla lite på tangenbordet före fyra på morgonen, inte riktigt vaken ännu?

/Berra

mulletant
Inte riktigt vaken, och ganska mycket skymning

men helt nykter:) hi hi / mt

mulletant
Hej igen TP

ska för skojs skull skicka en hälsning till dig så här mitt i veckan också! Hoppas du komme med i samtalet igen. / mt

lilla jag (inte verifierad)
Känns som om tiden bara

Känns som om tiden bara rinner på! Jag har inte saknat alkohol alls...
Visst har tanken på vin sprungit förbi, men jag har inte varit sugen!
Känns sååå skönt! Och annorlunda... Men när jag tänker på vad jag gjort för
dumheter på fyllan så är jag glad att jag orkat välja bort eländet...
Just nu känns det så enkelt bara.
Som de säger på AA "Listig, falsk och stark..."
så sant, så sant....
Jag har fortfarande en enorm respekt för den listiga jäkeln som när man
minst anar det kommer att sitta på axeln och locka... Men jag är glad
för varje dag som går när jag slipper det!

Har varit mindre tjafs hemma och jag har mått mycket bättre.
Funderade nästan på att boka tid för ett blodprov så jag kunde kolla
levervärdena! De var INTE nåt vidare förut, men nu har jag varit nykter i

1 månad och 18 dagar!!!

Så länge har jag garanterat inte hållit upp sen jag började med alkohol
från första början!

Känns verkligen som början på ett nytt liv!
Har en liten bebis, har blivit nykter och har dessutom bestämt mig för
att byta karriär! Så jag kommer att ta tjänsteledigt från min fasta anställning
och söka till högskola!
Har ju brottats en del med depression, trötthet och vantrivsel på jobbet,
men nu känner jag mig gladare och mer lätt till sinnet än på väääääldigt länge.

Våren är här, solen skiner och jag är nykter och pigg!!! :-))

mulletant
Hej lilla jag, så

roligt att läsa om din månad och 18 dagar som blev 19 igår. Njut av livet och din bebis idag. Grattis och lycka till! Kram / mt

Florida (inte verifierad)
Tack för den här gången

Hej,

Det var ett tag sen jag skrev något. Jag har varit inne och läst inläggen men inte känt att jag haft något att skriva om. Jag gick med här i januari med föresatsen att ha ett vitt kvartal. Jag har försökt ha vita månader tidigare och som mest lyckats i två veckor. Jag gick med här för att testa självhjälpsprogrammet och så hittade jag den här tråden som jag tyckte passade mig ganska bra. Det är lättare att göra något tillsammans.

Nu har kvartalet gått och jag har inte druckit en droppe. Av någon anledning var det mycket lättare den här gången. Jag hade sug de första två veckorna, men då var jag inne här ganska ofta vilket hjälpte mig att hålla emot. Efter de veckorna har det inte varit några problem alls. Jag började träna i samma veva och det kanske också höll tankarna borta från alkohol. Självhjälpsprogrammet har jag inte ens tittat på efter första dagen. :)

Jag har ingen aning om vad det betyder, vi som är här inne är i olika stadier i vårt beroende och jag kanske hamnar här igen. Men just nu tänker jag testa att försöka dricka normalt och låta bli att dricka själv hemma, vilket har varit min fallgrop. När jag har druckit tillsammans med andra har det inte varit några problem.

Jag vill tacka alla er som varit med i den här tråden, och framförallt Tvåbarnspappan som startade den. Hoppas ditt liv får en vänding till det bättre snart. Jag har förstått att det är tufft för dig nu. Det har varit ett jättebra stöd.

Kram

PS: lilla jag. Kul att läsa om ditt flyt i livet just nu. Fortsätt på den positiva vågen så kommer det nog gå bra! :)

mulletant
Hej då Florida

och lycka till! / mt

mulletant
Hallå TP - kom igen på din tråd

den lever och väntar på dig! Hoppas du orkar skriva en liten rad om hur du har det - även om det inte är så bra. sign: hoppas på ett livstecken

Adde
Välkommen

tillbaka Florida !

polaris (inte verifierad)
sommar

Hej alla vänner.
Så härligt att gå in och läsa alla inlägg man får ny kraft, visserligen behöver jag en spark och rejäl dos av mod.
Hålla mig från ölen har inte gått, fast jag varit och fått campral, dom första dagarna åt jag som ordinerat provade till och med att dricka på dom en söndag. Kände ingen glädje alls av ölen så jag slutade efter en öl. då blev man stolt.
Sen glömde man och ta medvetet eller inte vet jag ej.. då kom man på sig själv tänka på jobbet att nu funkar ölen jag har ju inte ätit campral idag. efter jobbet for bilen till bolaget, måndag tisdag onsdag torsdag likförbannat orka man jobba fast ångesten härjade som värst. längtade bara till kl4 och öl.
Är så himla rädd, men efter två tre dagar nykter börjar tankarna att det inte är nå farligt med lite öl, tänk va gott o sitta i solen o njuta SOM ALLA ANDRA.Me jag försummar min son allt bara jag får öl. bokar till och med av påskmiddag med släkten bara för att få börja dricka öl halv tio nu i söndags. kunna inte vänta till fem på kvällen, grabben besviken att vi inte gick. sådan ångest o rädsla.
Nu har man värsta årstiden framför sig sol o värme och alla grannar sitter o myser. jag vill oxå mysa.

Hur skall jag vakna upp. har lovat mig o omgivningen 111gånger att ta en nykter månad, vill verkligen det elller vill jag det?
Vilken tanke är den rätta jaget. den dagen efter eller den som tycker om öl

Kram på er alla o lycka till med era nyktra liv

Adde
ALLA

ANDRA sitter INTE med en öl i solen !!

Och inte heller alla grannar !!

Det blev i alla fall jag varse efter en tid i nykterheten.

mulletant
Hallå Tvåbarnspappan - hur har du det?

Skriv och berätta. Även om forumet inte är en livskamarat i stugan är det ett fantastiskt stöd i vardagen. Och inte minst på helger. Verkligen något att luta sig emot:) Skulle vara roligt att veta om du fortarande hänger med och läser om oss som delar våra vedermödor med varandra här på forumet. Hoppas du har det bra! / mt

Sidor