Nu har jag bestämt mig för att de närmsta tre månaderna så SKA jag vara utan alkohol! Jag kommer säkert behöva stöd på många sätt. Så det är väl därför jag skriver här. Jag vet ju så otroligt väl vilken skillnad på livskvallite jag kommer få. Tänker vara en pigg och påhittig pappa i fortsättningen. För nu har jag mest sovit bort helgerna. Tips, stöd och hjälp mottages med stor tacksamhet! Kanske någon vill göra denna resan tillsammans med mig?

DryMartini

Sims, tack för ditt målande inlägg och härligt att det inte tycks ha blivit mer än en skvätt 17-årig och lite 3,5-öl. Då vet jag att du är med oss på banan igen. Kämpa på!

Mr. Dry

nubaskemig

Det är så himla bra att du vet hur och varför - det har jag vetat hela tiden när det gäller mig, men jag har ärligt talat struntat i det. NU är det väl dags att se sanningen i vitögat och ta itu med mitt liv - inte gömma mig med alkohol. Och du förresten - jag i pulkabacken är så himla träffande! Jag åker baske mig mer än ungarna, det har jag alltid gjort. =) Det e jag som bygger snö-kojor och gångar och envisas med att också få plats. Mindre poppis tycker kidsen. ;)

Nu är det snart helg och jag ser fram emot den för en helt annorlunda anledning nu. Inte för att jag kan dricka alkohol så jag får minnesluckor utan för att jag kan greja mer här hemma. :) Det känns skönt. Jag har även sovit mer inatt så kanske kanske kroppen börjar slappna av? Jag har fått nästan 4 timmar och det känns så lyxigt på något sätt.

Vikten ja... hmmm.... så skönt att gå ner i vikt. Jag hade nöjt mig med att hålla vikten jag hade! Men vi säger så här - när de tre månaderna har gått tänker jag lägga upp en ny bild på min facebook. Det finns en bild av mig nu och sen kan vi jämföra tjockleken före och efter... lär väl skilja en sådär 10 kilo eller nåt om jag inte får bukt med mitt konstanta chokladätande! ;)

Lycka till idag gänget! :)

kram

Ankan42

Vilket ljuvligt inlägg- den kampen vann du! Fru alkohol passar på när man är helt ensam, det gäller att vara redo för kamp när man är solokvist-det vet jag att jag kommer minnas då jag hamnar där.

Ja, min kropp är nog lite konstig. Ni ska veta att jag absolut inte behöver gå ner i vikt, tvärtom. Jag tappar matlusten oxå när jag inte dricker-helskumt... Däremot är jag godissugen precis som ni.. Men nu ska jag inte nämna det mer för jag förstår att det är jobbigt att ha det tvärtom...

TP: Ja, jag tänker mycket på att byta jobb o livsriktning.. Problemet är bara att vi har skitdålig ekonomi efter att min man varit arbetslös en längre period o det är svårt att gå ner i lön när man byter. Men det är absolut en viktig tanke o jag tror att jag MÅSTE byta jobb för att få ett bättre liv.

Nykter idag med!

nubaskemig

Jag börjar undra vad som lurar bak hörnet? För allt känns så enkelt och klart. Jo självklart VILL jag ta några glas vin eller några öl - men jag har inga problem med att döva det med mat och choklad. Jo jag har humörsvängningar som heter duga - antingen är det reningsprocessen, jag som slår bakut eftersom jag faktiskt lever i ett kärlekslöst förhållande och jag vill så mycket mer - eller: så är det sån jag blivit ;)

Men VARFÖR känns det så lätt att avstå alkoholen? Är det ett trick? En fas man går igenom innan supersuget sätter in? Jag tycker att jag mest är förvirrad och sitter och läser och läser här men hittar inget om just detta. Vad ska jag vänta mig - vet nån? Och jag hoppas att alla förstår att när jag säger enkelt så e det ju inte som att jag visslar och sjunger och tycker att det är som en dans - självklart är det inte så. Men det känns lite för bra för att vara sant - förstår ni vad jag menar? Jag är inte pessimist, och inte optimist heller. Realist är nog mer sanningsenligt. Och jag VET att jag är i riskzonen och jag tror inte en sekund på detta. Så om någon därute vet - snälla säg vad för hemskheter som väntar. Just nu oroar jag mig för allt möjligt såom depression, supersuget Arne (bara ett namn på måfå - inget påhopp på de som heter så ;) )och andra hemskheter som kommer att försöka fälla mig.....

Jag har hållit uppe en månad som mest förut, och efter en månads uppehåll har jag firat med att festa såklart och börjat den onda cirkeln igen. Då har det varit med hjälp av antabus - nu tar jag inte några tabletter alls. Däremot har jag fått ett stort behov av denna sidan - och denna tråden i synnerhet.

Ni här dövar mitt sug mer än några tabletter någonsin har gjort. Om ni faller så känns det som att jag faller med er (utan att jag dricker en droppe) och jag känner mig delaktig i att börja om igen med nya tag.

För det är det jag gör varje dag. Jag börjar om med nya tag. Nykter. 16 dagar nykter idag - det blir 17 imorgon. Det är det enda jag vet med säkerhet just nu - men det räcker. :)

Kram på er och tack för att ni finns där. <3

Sussie

Florida

Vilket härligt och målande inlägg sims. Jag har ett stort leende på läpparna. Det jag ser framför mig är Fru Alkohol som sitter och tjurar för att hon inte får som hon vill. Men vem bryr sig om henne? Jag är så glad för din skull, otroligt starkt och bra gjort!

nubaskemej: jag tycker också det går lite lättare. Nu har jag bara hållt upp i fem dagar, men jag tror också att detta forum gör det lättare. Vi får se.

Ankan: hoppas det kan ordna sig med jobbet, vi tillbringar allt för mycket tid på jobbet för att må dåligt av det.

Som sagt fem dagar idag. Det har gått lättare än jag trodde, men jag har inte haft någon riktigt prövning än, stressigt på jobbet, en motgång eller liknande.

Gonatt allihopa. Imorgon är en ny dag.

Tvåbarnspappan

Jag har skrivit det innan... Men jag blir så otroligt berörd av det ni skriver här på sidan!
Plockar fram min Iphone flera ggr om dagen för att kolla vad ni har skrivit.

Kunde aldrig ana när jag drog igång den här tråden, att jag skulle möta människor som jag känner en så enorm samhörighet med! Att ni alla berör mig så djupt med er livshistoria. Kan komma på mig själv på jobbet att jag sitter och tänker på er och undrar hur det går och hur ni mår :). Är ganska lustigt, även att jag aldrig träffat er så har jag ändå en bild inom mig hur ni ser ut.... Åh attan vilka vackra människor ni är..... för det är ju så att ett vackert inre även syns på utsidan.

Kan vara så att det är dags för mig att börja dejta igen.... så jag inte tvångsadopterar er hela högen som min familj ;)

I morgon är det den där barnlediga fredagen som faktiskt skrämmer mig!
Antingen får jag gå och lägga mig väldigt tidigt, eller så kommer jag sitta klistrad framför datorn och läsa det ni skriver om och om igen. För det ger både tröst och styrka att läsa era ord!

Godnatt till era alla från norr till söder.
Ni ger mig kraft, både systrar och bröder

Kram o klapp på kinden / TP :)

nubaskemig

...inget särskilt alls faktiskt. Förutom att jag bestämt mig för att inte dricka alkohol idag. Och vet ni vad? Jag har iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinga planer alls för eftermiddagen/kvällen utom att vara med barnen, så jag kan ha datorn på hela tiden. =)

På måndag ska vi på uppvisning och anmäla oss och jag antar att träningen börjar på tisdag. Gud vad kul det ska bli! Jag längtar verkligen. :)

Nähä, dags att köra till jobbet (förundras varje dag över att jag nästan önskar att polisen ska ha alkokontroll längs vägen, bara för att kunna blåsa och flina dem i ansiktet eller nåt.... löjligt va? ;)

Ha en kanonfin nykter fredag alla!

Kram
Sussie

denial

skriver lite så du har nåt att läsa på iphonen
dating?
tjejer gillar nyktra killar , nån kanske hajar till lite i början men dom gillar det
o så kan man ta bilen och besöka dom
när det kommer ett sms kan du komma till mig
nä jag kan inte jag har tagit ett par öl
idag igen?
ps killar gillar nyktra tjejer ochså
vänligen denial

sims333

Åh, vad jag är lycklig idag! Mina två döttrar kom igår och stannade över natten. Det var så underbart att få krama dom och vi grät en skvätt av glädje alla tre. (Gud vad vi gråter i vår familj, riktiga känslomänniskor). Jag hade inte sett dem sedan juldagen, så det var nog det längsta jag varit utan dem. Det var underbart att få stoppa om dem och säga gonatt och veta: jag luktar inte sprit. Se deras glada ansikten och se hur dom kryper ner under täcket med ett leende på läpparna - jaa - det obeskrivligt underbart. En positiv sak av det hela är att jag på nytt lärt mig uppskatta vardagens små under: bara en sån sak att FÅ stoppa om sitt barn och säga gonatt!

När jag tänker på er, så ser jag också vackra människor. Människor fyllda med godhet och värme. Jag tror den här tråden har nåt magiskt och "helande" för oss. Det är nåt speciellt. Jag skriver gärna hela kvällen idag, för jag vet att fredag är extra jobbig för många av oss. Fast TP: du ska ju sitta vid pianot och komponera fram alldeles underbar musik idag, och det ska du spela in och lägga ut på Youtube, så vi får lyssna, eller hur?

Kram alla underbara! Från Sims

Tvåbarnspappan

Tack denial :) läste de du skrev redan på morgonen. Men har inte hunnit svara förrän nu. Arbetet inkräktar alldeles för mycket på min fritid ;). Tror verkligen att du har rätt i att tjejer gillar nyktra killar och vise versa!
Så nu sitter jag här nykter, långt ut i sjumilaskogen.... Åh inte sjutton har de varit någon direkt rusning med kvinnor inte... :)

Sims: Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag läste om dina barn. Vilken värdefull belöning för ditt kämpande! Och på tal om att gråta så blev jag vädigt fuktig i ögonen när jag läste om din glädje ( kan de vara pollenallergi?) Mina barn har så roligt åt mig... Blir jämt fuktig i ögonen när ungarna är sådär himla goa :).
Jag lovar att jag ska vara en snäll och lydig pojk och sitta vid pianot hela kvällen, men Youtube får vi nog vänta lite med ;). Är alldeles för många som känner igen min röst.

Sussie: Ha en underbar helg med barnen, njut och va grymt stolt över dig själv! Men jag är fortfarande sur på dig för att du går ner i vikt och jag går upp ;)

Kram alla godingar och ha en nykter och hääääärlig fredag! / TP :)

nubaskemig

Och helt underbart är det! Jag har inhandlat chips, popcorn, dippa, choklad och chokladpudding. MUMS! Ska kolla film med min son sen. :)

TP - men lilla hjärtat då.... hahaha du fick det om bakfoten! Det är ju bara Ankan som går ner i vikt - jag kämpar för att hålla mig från att gå upp MER än de 3 kilo jag redan gått upp. Fast, det blir ju mer av mig att gilla - eller hur? Så du behöver INTE vara sur på mig :P Och jag tycker helt klart att du ska sitta lydigt vid pianot. Och jag längtar också efter att få höra dig spela och sjunga nån dag. :) Och jag hoppas att nån fin tjej får punktering utanför ditt hus i skogen och behöver hjälp...... Hur går nu reklamen för Gevalia (örk förresten)? När du får oväntat besök? ;)

Sims - jag blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad över att du fått träffa dina barn! Och jag håller med dig - att stoppa om sina barn eller när de somnar på ens arm när man läser en saga - det är magiskt. =) Och jag tänker också sitta här hela kvällen, tänker uppdatera sidan med jämna mellanrum när vi kollar film. ;)

Denial - helt helt rätt! En nykter man är bra mycket mer attraktiv än en berusad. Samma med kvinnor också. Jag menar, hur många gånger har man inte blivit fotad när man festat? Jag ser ut som en MUPP! :D Konstigt att man känner sig så snygg när man druckit..... fast jag har nog en trasig spegel då. ;)

Kram från lilla muppen =)
(I'll be playing here all night :P )

Tvåbarnspappan

Hej lilla muppen ;). Ok, tar tillbaka det där med att jag är sur på dig. Älskar dig så länge du inte går ner i vikt ;).
Jag har varit och lagt ut lite spikar på vägen här utanför. Har jag tur så kommer det förbi någon vilsen kvinna, åh jag kan bli räddaren i nöden :). Fast det värsta är att det inte är så vanligt att någon kör förbi mitt hus.... blir så mycket jobb att dra upp dem ur sjön som ligger bakom huset..... hmm... så jag får väl behålla mitt jädra kaffe för mig själv ;).

Nu ska jag göra det jag fått order om..... pianot nästa!

Lyssna på radion så kanske du hör mig sjunga ;)

TP :)

nubaskemig

lovar du att älska mig så länge jag inte går ner i vikt så ska jag ALDRIG gå ner i vikt ;)

Ooooooooooooo smooth move med spikarna!!! Och sätt upp några koner och avled vägen från en större väg in till dig - folk följer alltid oranga koner! Klagar någon så blåneka! Det måste nån skadad människa varit och satt upp. Det brukar alltid jag säga när jag blir påkommen med nåt trams jag gjort.

<3

sims333

Ok, jag lyssnade på radion och jag tyckte du hade så ljus röst när du sjöng, fast det kanske inte var du? Neej, det var ju Shakira, ju. Attans! Får väl byta kanal då. Uhum, vad har vi här då? Magnus Uggla som sjunger illa, jag mår illa..Nej, men vännen, inte ska du väl må illa?

Har det kommit någon kvinna än?

Kram Sims

Tvåbarnspappan

Ha ha! Jo Shakira o jag sjunger väldigt lika ;)! Åh jag mår illa av uggla... Gjorde gryta av en i tisdags..... fjädrar vad den smakade illa!
Gott om kvinnor är det väldigt ont om här i skogen!

Nubaskemig lovar jag att älska dig i nöd och övervikt ;)

TP/ Trams Pappan

nubaskemig

Sitter och flinar med hela ansiktet och kan bara inte sluta!

Ni e underbara!

Tvåbarnspappan

Fastnade i en bluestolva i flera timmar, så de bidde ingen hit ikväll.
Önskar er en god natt och en nykter morgondag!

Vi hörs i morgon :) /TP

nubaskemig

och vakna pigga och alerta! Och glöm för guds skull inte att ta med snacks till sängen som ska ätas mitt i natten! ;)

kram

sims333

Blev hastigt förkyld under kvällen så det står 11 under näsan. Jag får ha näsdroppar bredvid mig istället för godis.

Jag anade ugglor i mossen när jag lyssnade på radion förut: det var inte tvåbarnspappan som sjöng (ååååh, va torr jag är!):-))

Gonatt o sov så gott! Kram sims