Hej

Nu har jag druckit för första gångenpå 19 dagar.
Ett glas sen är suget där.
Jag har halsat ur flaskorna i förrådet alla sorter bara för fyllan.
Jag är alkoholmissbrukare så är det.
morgonär det en nystart.

nisse_1

Tack för alla uppmuntrande ord.
Är nu inne på 14 månader utan alkohol.
Jag är tyvärr dålig på att gå in här och ännu sämre på att veta vad jag ska skriva här som
kan inspirera till nykterhet.
Jag önskar er lycka till med er nykterhet.

du gör helt rätt som inte är inne här hela tiden nu med 14 månaders nykterhet bakom dej. Man vill ägna livet åt annat än tankar på alkohol även om det nu är som nykter. Alkoholen har redan tagit för mycket tid av våra liv. Jag kommer nog också att "försvinna" härifrån så småningom men eftersom många här känns som goda vänner så hänger jag här ännu och ser vad som händer.
Lycka till med ditt nya nyktra liv!

kalla

Vi kommer säkert att ta paus härifrån i perioder, men jag måste påminna mig själv ibland om var i från jag kom. Sen är det som Santorini skriver att många har man kommit väldigt nära och har blivit vänner. Så många grattis från Kalla

nisse_1

När jag har tagit mig ur sitt alkoholmissbruk (14 månader nykter) och stött min hustru genom en tre år lång sjukdomsperiod så får man beskedet "jag vill bo själv för att se hur det är" och att "vi pratar inte med varandra".
Jag blir så besviken och ledsen men jag ska inte ta till flaskan.

till din nyktra tid !! Och försök ta en dag i taget när det gungar runt omkring dig. Kram !!

nisse_1

tror väl att jag klarar utan alkoholen, men livet känns så tungt nu.

igen det, jag har ju gått igenom samma sak det sista året men har har sett hur det kan lösa sig efter vår skilsmässa. Men det var så tungt ett tag att jag inte hittade nån väg ut. Men det finns en väg ut och till ett nytt liv, svårt att se när jag var mitt i skiten.

Försök hitta några bra saker att göra bara för din egen skull.

Kram !!

nisse_1

Känslorna går i vågor, från gråt till att det här blir bra.

Tilde

en varm styrkekram till dig! Känner med dig. Som Adde skriver försök hitta de positiva sakerna nu. Förhoppningsvis kommer det något bra ur detta också.

Tilde

Dompa

Jag kan inte det fast jag skulle vilja. Ja, du fattar. Saker händer...människor omprövar och omprövas och kärleken är en färskvara. Jävla luddigt där. Men vad jag tror Nisse är att relationer förändras ibland när man tar ngt ur ekvationen. Nu super du inte längre och alltså är du inte den Nisse din fru har levt med på gott och ont. Din roll förändrades...kanske (antagligen) till det bättre. Förstår dock att du är ledsen...kanske även arg efter att ha stöttat i tre år. Men livet tar inte slut vid en separation...det "bara" känns så. Så låt det kännas men greppa inte flaskan...då blir det bara värre. Låt dig och Adde följas åt, ni är ju på samma resa. /Dompa - Nyskiljd från den vackraste.

kan fixa långa, snabba, promenader så är det finfin hjälp för att kunna få sinnesro och känna sig lugnare. Att låta tankarna snurra kan också vara till din hjälp om du medvetet föröker fånga de positiva tankarna. Och ta en stund i taget utan att begränsa dig själv.

Kram !

nisse_1

Nog snurrar tankarna alltid även utan alkohol.
Men på något sätt har ett lugn infunnit sig i mig.
Jag skäms nästan för det, borde jag inte var ännu mer upprörd och ledsen?
Vi kan ju prata med varandra och umgås utan problem (jag upplever dock en viss spänning
i min kropp).
Så det är kanske rätt att vandra skilda vägar.

helt rätt att gå skilda vägar fastän (nästan) alltid förenat med blandade känslor. Ta hand om dig, samla på luget... du vet att det finns och kommer tillbaka även om det blir jobbiga stunder.
Ta vara på Addes kloka råd! Önskar dig en vilsam och skön påskhelg! / mt

nisse_1

Jag är så nöjd med att jag inte dricker längre för med den stress jag har i kroppen nu dag som natt så hade ett drickande blivit en katastrof.
Jag känner i hela kroppen hur gott det hade gjort med alkoholens förmåga att för stunden lindra och dämpa oron.
Förmodligen hade jag väl varit konstant berusad bara för att få ro i kropp och själ.
Nu får jag jag försöka hantera det på andra sätt gråta, vara förbannad, psykolog, träna m.m.
För en sak är säker ALDRIG MER ALKOHOL.