Arminius

Är ingen expert inom detta område men har vänner som gått den vägen och vet vilket tomrum och sorg dom lämnat efter sig. Även om allt känns helt hopplöst så brukar saker ordna upp sig med tiden, gör inget du inte kan ta tillbaka.

Försök prata med någon du litar på eller ta en titt här: https://www.suicidezero.se/hjalp

Då du redan skrivit här så ser jag det som att du sträcker ut en hand, ta den hjälp som finns!

Botten är bra, botten är på sikt det bästa som händer oss, härifrån vänder vi.
Berätta mer om din situation. Vad är det som händer? Är du ensam?
Det är bra att skriva och du är trygg här.
Pepp och ljusa varma tankar
Kram

Fleur

Nionde dagen utan A.
Mår som jag förtjänar. Har sömnproblem och hemska humörsvängningar.
Säckar ihop varenda em. med ångest.
Ont i magen, aptitlöshet......you name it?.
Nån som har en susning om hur länge den här fasen kan pågå?
Behöver PEPP!

Fleur

Nionde dagen utan A.
Mår som jag förtjänar. Har sömnproblem och hemska humörsvängningar.
Säckar ihop varenda em. med ångest.
Ont i magen, aptitlöshet......you name it?.
Nån som har en susning om hur länge den här fasen kan pågå?
Behöver PEPP!

Grattis till nio dagar, shit vad starkt jobbat!! Det kommer alldeles snart bli lättare och lättare. Belöningarna kommer hagla, du blir piggare, gladare, mer närvarande, du kommer upptäcka så mycket underbara saker med livet som du glömt under dimman, bara du tar dig igenom det här. Skit i julen och ta bara hand om dig.
Glad söndag.
Kram

Fleur

För pepp!
Jag suger åt mej. Kommer nog att plåga er på forumet ganska mycket framöver.
Har just varit ute på en långpromenad. Så himla skönt. Nästan inte en människa ute men öppet på en av stans museer.
Passade mej som hand i handske.
God Jul till er alla.

Fleur

Det här måste vara årets längsta dag.
Inte ens långpromenad tar ner ångesten.
I skåpet finns vin och sprit. Så himla lätt det skulle vara.....
Går och lägger mej istället.

Jag kan bara föreställa mig att det här måste vara den absolut svåraste tiden att sluta, du är apstark.
Har haft min första nyktra jul på över femton år, trodde bara det skulle vara mysigt, men jävlar, det är en tung högtid. Allt det här påtvingade umgänget, det var så mycket lättare att hantera när man drack.
Hur har det gått idag?
Och ska du inte fundera över att hälla ut dom dära flaskorna?

Fleur

Denna dagen - ett liv, som Farbror Melker skulle ha sagt.
Lika lång som ett liv iaf......!
Fram tills em. var det ett litet h-e.
Mannen flydde och jag ringde psykjouren.
Sen lättade det lite och känns hyfsat just nu.
Har sett en helt underbar film som jag varmt rekommenderar .
Den heter "Antonias vörld" och får en att både skratta och gråta.
Nu skall jag gå förbi barskåpet och räcka ut tungan åt flaskorna.
Skickar en stor varm kram ❤️till er fina här på forumet.
Ni har räddat mej idag!

klen tröst så ska du veta att för varje nykter dag du lägger bakom dig så kommer du att må bättre och bättre.
Och julen kan vara en trigger på många sätt, jag gillar inte julen utan drar iväg så jag slipper skiten. Jag tycker det är oändligt skönt när alla helger är över och allt återgår till det normala.
Sköt om dig !

Fleur

13 förnekar sej inte som oturstal.
Nä, ingen alkohol men det har tillstött ett litet magsår?.
Man tycker magen borde jubla när den slipper bli marinerad i alkohol, men nädå, inte i den här kroppen i alla fall.
På sätt och vis känns detta ändå som en vilodag. En paus innan nästa skithelg är över oss ( förlåt mej min negativitet men jag hatar verkligen helger just nu).
Gubben är på jobbet och det är en lättnad att slippa bli övervakad av en nervös äkta hälft som tror att jag skall tömma barskåpet innan dagen är över.
Hela hemmet blir överfullt av hans ängslan och min ångest.
Man kanske skulle ta hit en katolsk präst och köra en sån där ? husrening.....?!

Fleur

Det här skiter sej snart känner jag.
De senaste två dagarna har det hänt så mycket skit.
Jag har en syster som är patologisk lögnare. Har fått höra saker hon sagt om mej till en annan familjemedlem. Vet inte hur jag skall skydda mej mot hennes lögner.
Det är ju jag som är tvivelaktig pga av mina alkoholvanor, inte oförvitliga syster som gör allt rätt.
Vet inte vad jag skall ta mej till.
Längtar bara till Lalaland där allt är dimma.

Fleur

Det här skiter sej snart känner jag.
De senaste två dagarna har det hänt så mycket skit.
Jag har en syster som är patologisk lögnare. Har fått höra saker hon sagt om mej till en annan familjemedlem. Vet inte hur jag skall skydda mej mot hennes lögner.
Det är ju jag som är tvivelaktig pga av mina alkoholvanor, inte oförvitliga syster som gör allt rätt.
Vet inte vad jag skall ta mej till.
Längtar bara till Lalaland där allt är dimma.

Låt inte din syrra och alkoholen styra ditt liv. Du är kapten och bestämmer själv över ditt öde. Finns det en möjlighet att vara rak och konfrontera henne med lögnerna?