Hej!
Jag känner precis samma sak som du. Skulle vilja festa "normalt", men klarar det inte. Så jag hoppar över varje form av umgänge med arbetskamrater efter arbetstid. Trist. ? När andra på en AW tar två öl på krogen har jag alltid tagit några whisky redan i förväg och sedan en flaska rött när jag kommer hem. För två veckor sedan var jag med frun på spa. Jag hade med mig en flaska whisky för att klara tiden på hotellrummet mellan badet och middagen.
Så nu blir det till att undvika alla tillfällen där det finns alkohol. Även om det är trist. Men vad bra vi kommer att må i framtiden!
Ha det gott!

anonym24751

Hej Themistokles! Låter ju precis som mig. Jag nöjer mig inte med ”normal” konsumtion. Sist jag va på spa med mannen gjorde jag precis samma sak, hade en flaska vin i omklädningsrummet och jag blev på tok för full. Inte normalt!

Och som du säger AW går fet-bort, då måste jag dricka innan och efter. Jag tycker alla andra dricker segt... jag vill bara svepa och ta nästa.

Så sjukt jobbigt, och tyvärr idag så tycker jag att mer eller mindre alla sociala aktiviteter har med alkohol att göra. Jag ser iallafall alkohol i allt!

Det enda man jag göra är typ träning, och det är ju inte alltid superkul.

Det gäller att kunna gå på sociala tillfällen och vara nykter, jag har jättesvårt med det. Men jag vill gärna komma dit en dag.

Tack för att du delade med dig!???

anonym24751

Idag känns det som att en sten släppt från hjärtat. Jag har konfronterat något som legat och gnagt I hela huvet varje dag och natt. Det är inte helt ur världen än men jag behöver åtminstone inte fundera mer.

Jag har tänkte mer på det än på alkohol och det bevisar ju bara hur tankarna gått.

Jag tycker att veckorna går jättebra! Jag känner inget sug alls, är mest bara nöjd och glad över att vakna pigg och känna mig fräsch.

Däremot är jag superhungrig hela tiden... nån som känner igen det? Jag tycker inte om godis men nu är jag sugen på sött ständigt. Och dessutom måste jag ha energidrycker? Men allt är bättre än alkohol, man kan ju inte sluta med allt på en gång. Eller???

Som jag skrev så känns veckorna bra, men helgerna är jobbiga. Jag känner mig så extremt rastlös hela tiden. Någon som har nåt bra tips mot rastlöshet? Jag har varit ute och gått, tränat mm. Men det känns som att jag vill fylla upp hela dagarna för att slippa tänka.

Nä! Nu blir det sängen.

Godnatt alla!???

Mindfulness är ett bra verktyg mot rastlöshet. Det finns gratis appar att ta hjälp av. Fem minuter varje dag kan göra större nytta än man tror.

Lycka till och fint att det går bra för dig att hålla nykterheten??

Kramar
???

anonym24751

Hej! FinaLisa!?

Toppen, tack för tips. Ska kolla direkt m.☺️☺️

Ha en fin dag???

I höstas när jag var i början av min förändringarnas lyssnade jag på den här ljudboken, Ola Schenström – Mindfulness i vardagen. Den kan jag rekommendera.
/Mrx

Åsaa

Hej!
Håller hellt och hållet med dig..Jag är oxå en sådan person som kan själv.. och jag vet att jag kan sluta köpa hem vin o gömma.
Det är bara svårt för familjen att tro på att jag verkligen kan och lyckas med detta,dom vill att jag ska gå o prata med någon.. men jag vet inte riktigt vad vi ska prata om.Jag vet ju att det jag behöver göra är att sluta köpa hem vin.Vill bara kunna ha ett vanligt liv kunna ta ett hlas och sen är det bra

anonym24751

Torsdag! Idag känner jag verkligen att jag inte fixar det här. Nu har jag varit duktig nog typ... 2 veckor! Men jag tycker inget är kul, bara vardag och vardag. Inget att se fram emot. Jag vill dricka vin! Det är det enda som existerar i mitt huvud nu. Koppla av för en kväll... jag skulle behöva göra fel nu så jag känner att jag kan fortsätta göra rätt!??

Idag är det skönt med antabus, annars vettesjutton hur kvällen slutat.?

Upplever exakt samma känsla nu efter 4 veckor. Hade garanterat sköljt bort oron och lite ro några timmar. Antabus har nog räddat mig 5-6 ggr sista 33 dagarna .
Hur fan ska man klara sig den dagen man slutar med antabus??

Upplever exakt samma känsla nu efter 4 veckor. Hade garanterat sköljt bort oron och få lite ro några timmar. Antabus har nog räddat mig 5-6 ggr sista 33 dagarna .
Hur fan ska man klara sig den dagen man slutar med antabus??

anonym24751

Idag känns det som att jag blivit ”botad” och att nu är jag ”normal” som alla andra. Men det är bara en ursäkt för att kunna sluta med medicin.

Jag vill aldrig sluta med antabus, men jag vill dricka... och jag kommer inte klara det utan. En hjärna två viljor????

anonym24751

Fredag, fredag och fredag, kan det bli måndag snart?

Borde det inte kännas skönt att det äntligen är helg? Att få umgås med familj och mysa? Såklart det borde, men den enda känslan jag har är att jag vill fly hemmet eller få tiden att gå. Jag känner mig så trött och humöret är inte på top! Jag kan lixom inte se nåt roligt i tillvaron.

Vad skulle kunna vara mysigt och roligt? Att laga nån god mat med mannen och kanske dela en flaska rött. När jag sitter och tänker på vad jag tycker är roligt så ramlar det hela tiden tillbaka på tillfällen där alkohol är inblandad. Jag längtar efter vin!? Jag längtar efter att få komma hem från jobbet, ta på sköna kläder, laga god mat och dricka vin. Nu känns allt meningslöst... fler som känner såhär? Jag känner att jag klarar det bara inte.

Jag har typ druckit sex energidrycker men känner mig fortfarande såååå trött.

Blir inte bättre heller av att tänka på att hela jobbet är på resa men jag avstod pga av att jag inte vill dricka.?

Aja! Nu ska jag sluta negga?? Det är ju ändå fredag, och det sitter barn och man som väntar på fredagsmys till talang. Bara att dra på sig masken med stora helg-smajlet och låtsas som att mamma mår som en prinsessa.

Ha en bra kväll alla!

Pöss?

Jag känner precis samma sak. Förra helgen, den första vita på flera år, kändes underbar. Nu, trots att jag är förkyld, skulle jag helst bara ta en whisky och några glas rött. Helg = vin. Så har det alltid varit. Det är i sig sorgligt. Men det finns också en sorg i att lämna sin "kompis" alkohol. Själv hoppas jag att helgerna blir enklare längre fram. Och att jag håller mig från vinet till juni, som är mitt mål.
Men fan vet... Jag kan säkert närsomhelst stanna till på bolaget i Kållered och göra ett helgköp... Fan också...

anonym24751

Ja, vin och helg det är sen gammalt!? Nä, men en helg utan vin känns lixom meningslös på nåt sätt, den där mysfaktorn försvinner. Gäller att hitta andra grejer som är mysig istället för alkohol. Just nu hittar jag inga. Självklart älskar jag att umgås med familjen men det saknas ”nåt”.

Jag hoppas oxå att det blir enklare med tiden. Skönt att du har ett mål! Jag har inget mål mer än att hålla mig borta från alkohol på obestämd tid. Men långsiktigt mål att kunna sitta ute en sommarkväll och nöja mig med några glas vin istället för att tömma en dunk!?

Trevlig kväll på dig Themistokles och tack för att du tog dig dit att skriva. Det känns skönt att känna att man inte är själv i detta och att det finns andra som känner likadant.?

Välkommen i klubben för oss som är beroende av alkohol forum. FB kan inte konkurrera ut detta forum. Jag loggar in här flera gånger om dagen så man inte missar någon uppdatering.?

anonym24751

Samma här! Det enda jag saknar är notiser om nån uppdaterat eller svarat på en kommentar? Nu är jag inne och kollar hela tiden??